Full version: Markfiberduk
Tobb
Jag tänkte gräva ned lite markfiberduk i trädgårdslandet i år. Sådan som man använder inom typ bygg och anläggningsbranchen.

Men nu kom jag att tänka på att den kanske är impregnerad eller att det är några kemikalier i den för att förhindra att den går sönder efter något år?

Jag ska lägga ned en eller två bitar på ca 0.2x15meter i mitten av landet. Finns det någon risk att den påverkar det som växer i landet då? dunno.gif
kerstin z5-6
Nej , det går bra -jag har täck bort en hel gräsmmatta på det viset och odlar ovanpå utan problem
backsippan
Hej!
Jag har också använt sådan fiberduk utan problem och det går ju så fort att få ett nytt land på det viset istället för att behöva gräva upp en massa gräs och elände. Jag använder också tidningar som underlag i rabatter och det funkar bra och dessutom förmultnar tidningarna.
Tobb
Tack för svaren, nu känner jag mig lugnare smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon