Kvarnvik
25-03-2007, 18:42
Jag planterade i höstas en rabatt med bara pioner, vanliga bondpioner i olika färger. Jag har köpt en påse pionvallmo som jag funderar på att så mellan plantorna eftersom de förmodligen inte kommer att blomma i sommar. När kan jag så dem, bor i småland i zon 4-5, de ska väl sås på friland? Kommer vallmon att komma upp även om den är skymd av bladen från pionen?
Du kan så nästan när som helst och det gror. Bäst är nog när jorden rett sig. Kom ihåg att pionvallmo blir fler och större än man tror.

Hm, jag ska nog träna mer på att bifoga bilder.... Men det här är i alla fall en rabatt med pioner som bas och sen lite annat
pusillus
26-03-2007, 08:47
Gudars va snyggt!! Dom höga lila och svarta pionerna var inte att leka med, är det namnsorter?
Dom höga

Nä det är pionvallmo. Dom tog nog över lite väl mycket men jag lovar, det finns pioner i den rabatten men på bilden är dom överblommade.
/Åsa
Suck vad vackert.......
Fia
pusillus
26-03-2007, 11:48
Vallmo var såklart vad jag menade

Får man fråga om du vet vilken sort eller var du köpt?
Den finns nästan var som helst, kan det heta något med black tro. Mina kom från en påse med blandade röda, vita och rosa. Gissa om jag blev häpen när alla var så där mörka.
/Åsa
backsippan
26-03-2007, 14:14
Hej!
Vilken jättefin rabatt du har. Vallmon skulle det kunna vara Black Paeony?
Japp, den är den nog
/Åsa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.