Hej alla trädgårdvänner.
1: Jag har satt frö (från Impecta) av Cortaderia Selloana "Pink feather". Har set detta gräss många gr i Nederländerna o var så glad att hitta frö o få det själv i trädgården

. Men jag kan inte hitta mycket information om det (har varit i skut som bara gav adresser att köpa mer frö

). Tex.: sprider det sig (med rötter eller frö), tål det att stå i vinden........
2: Jag har en gammal jordkälla, ni vet sån där jättevacker

. Men det har en stor ask (borta nu) haft rötterna i (mellan stenarna)! Så jag vill helst inte gå på den

, hoppas att den håller ändå för växster. Det var otroligt mycket ogräss på den tidigare, är nu sedan ett år täckt med tidningar o sågspån. Nu tänkte jag att ha prydnadsgräs där som sprider sig o som jag inte behöver sköta om. I boken prydnadsgräs av Susanne Widlundh (ovanstående gräs fanns inte med i boken) har jag hittat (sid 66)Randgräs. Är det någon som har erfarenhet med det??????

3: Jag har en damm med en vattenfall-trappa (ideen hittat i Järna) med 12 steg för att syresätta vatten. Pumpen har pajat. Vet någon en bra pump som släpper genom en del microorganism, alltså ingen filter. Vattnet skall en meter uppåt genom 1 1/2meter slang.