Katti med torpet
Fanns en dam som sålde spansk keramik utanför mässan, dessa fina krukor ska tåla frost och kostade bara 75 kronor! (50 kr för de små). Av någon obegriplig anledning övertalade jag mamma att köpa men köpte inga själv, hur dum får man bli?!? duh.gif
Som tröst får jag i dock låna den några månader i väntan på att hon kan börja flytta ut sina växer. Min Lager klarar ju några minusgrader så den har fått flytta utomhus redan nu.

Har även flyttat ut Lagerhäggen från kallväxthuset för att få lite mer svängrum, är full fart på omskolningar och då behövs allt tillängligt utrymmme.

Eva St
whist.gif
Vet inte om jag törs titta i denna tråden på alla fynd ni gjort i Örebro eftersom jag missade hela föreställningen. Var i Sälen på en veckas semester och kom hem i eftermiddags och då fanns varken orken sweatingbullets.gif eller tiden att åka till Örebro
Men kom igen och berätta för jag är nyyyyfiken på vad de hade och vad ni hittat - kommer i alla fall att kika på ett öga så jag ser lite av vad ni inhandlat
mamamaggan
Köpte inga växter, hittade inga som jag tyckte var intressanta.

Däremot köpte jag lite kryddor, bl a en fiskkrydda som smakade himmelskt. Sedan köpte vi en mojäng att ha när man tvättar fönster. Svamp och skrapa i ett med teleskopskaft , bra för min man eftersom det är han som tvättar alla fönster. Teleskoparmen var tillräckligt lång för att han ska kunna stå på marken och tvätta fönstren på sommarstugan. Köpte också en stenugnsbakad limpa med oliver , jättegod.
Eva St
biggrin.gif Mojängen till fönstren köpte jag förra året tillsammans med något fönsterputsmedel som varit kanon. Hoppas du blir lika nöjd som jag med denna mojäng rolleyes.gif
mamamaggan
Låter lovande. Ibland undrar man u om grejorna verkligen är sådär bra.
marigt
Hallå.
Var på mässan igår och jag blev inte imponerad, tycker den krymper varje år.
Man ska kanske inte gå sista dan??
Köpte också krydda, fast med vitlök.
samt lite lökar i storpack som jag delar med kära lilla mamma..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon