Jag vill varna för släpp om man vill ha mer än någon enstaka kubikmeter, jorden som säljs är ofta blöt = tung. Jag har kört jord och torv någon gång på släpp och det är inget jag rekommnederar. Farbror blå kan också ha synpunkter, som kan vara dyrbara.
Det här hittade jag på Molsätras hemsida:
CITAT
Släpkärra
Lösviktsmaterial vägs och lastas på släp med hjälp av en lastmaskin, pallar lastar vi med truck. Vi har tre stycken släpkärror som vi hyr ut, finns det en tillgänglig så är den ledig (bokas ej). Det man bör tänka på när man kör material på släpkärror är bland annat:
En vanlig släpkärra (exempelvis hyrd från en bensinmack) har oftast en maxlast på ca 650kg och ett boggisläp ca: 1100kg (kolla med uthyraren hur mycket just ditt släp får lasta). Maxlast på våra släp är ca 950kg.
En kubikmeter sand väger ca 1600kg och en kubikmeter jord ca 1200kg, vikten per kubikmeter varierar alltså från material till material
2002 betalade jag 2200:- för 10 m3 från Hummeltorp inkl transport till Sorunda. De hade samma pris över hela Södertörn. Kolla gärna annonserna i dagspressen och räkna med kanske 2500:- för 10 m3 hemkört.
Såg också att Jehanders har försäljningsställe i Norra Ängby (har för mig att det är i Bromma ??), kolla
länken. De har något de kallar "planeringsjord", som med lite god vilja kan bli planteringsjord. Kanske de kan köra en lastbil till dig för ett rimligt pris ??