anneli85
Nån som kan ge tips på tåliga och lättskötta växter som jag kan ha i mitt kök? Tycker att jag får köpa nya så ofta och det blir så dyrt, kan väl inte ha med min skötsel att göra... whistling.gif
anna_rispan
vi har fönster i öst och väst.
här funkar:
ampellilja, klarar sig med en vattning i veckan
doftranka, helst två vattningar i veckan, men den skräpar inte.

sådana här är lättskötta!!

Novemberkaktusar är också lättskötta o skräpar inte. Ja blommorna kan man ju tycka skräpar men de är ju underbara först!
PutteN
garderobs blomma har dom i skolan, dom har väl inte gröna fingrar där whistling.gif
catlady
Murgröna och gullranka är två klängväxter som inte kräver mycket av något. Aralior är ofta lätta och vill ej ha direkt solljus - fast de vill inte torka ut!
Bodenblomman

Svärmorstungan är väldigt tålig och förökar sig mycket så man kan utöka till flera rum. Jag tycker att det är stilrena växter att ha i fönstret.

/ Susanne
Alexander-VG-zon3
hoya,paradisträd,kaktusar,olika suckulenter m.m.
sqrulan
tummenupp.gif

Fredskalla-enkel att ta skott o förnya,alltid grön o fin.

anneli85
Tack för alla tips, nu är det bara att dra iväg till blomsteraffären tummenupp.gif
Lars-Olof Arvids
Blomstervagga (Rhoeo spathacea) är omöjlig att ta död på! smile.gif Om du vill skickar jag gärna några sticklingar när nattfrosten försvinner.

Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon