Österläge
Snart är det dags för Tjolöholms stora villa- och trädgårdsmässa! 20-22 april vid Tjolöholms slott, söder om Kungsbacka, i sin tur söder om Göteborg.

Jag tänkte åka dit, någon mer som har tänkt gå? Kanske skulle skaffa en sån där Odla-knapp att ha på mig... tongue.gif

www.villa-tradgard.se

Jag har skrivit ett inlägg i avdelningen för Resor och evenemang men det känns som att den inte riktigt har kommit igång än... Hoppas på fler svar i den här avdelningen! rolleyes.gif
Sylvia
Ja, jag kanske kommer också, vi får se hur vädret är. Första gångerna den hölls så har det regnat båda gångerna! sick.gif
Kana
Jag är ju inte så långt borta... brukar det vara trevligt ni som har varit där? Jag är ju inte så avancerad så jag brukar gå på Lisebergets dagar och vara nöjd med det blush.gif
Eva i Höga
Jag har tänkt att jag ska åka till Tjolöholm, har aldrig varit där på trädgårdsmässa så kan det kan vara spännande. Men åker inte dit förrän på söndagen. Har ingen Odla-knapp, får väl fixa en hemmagjord!
Österläge
CITAT (Kana @ 28-03-2007, 08:48) *
Jag är ju inte så långt borta... brukar det vara trevligt ni som har varit där? Jag är ju inte så avancerad så jag brukar gå på Lisebergets dagar och vara nöjd med det blush.gif

Jag är helt nybliven odlarfantast och har inte varit på några trädgårdsmässor hittills! Men tänkte satsa på både Tjolöholm och Liseberg i år. tongue.gif Skulle gärna åka på längre resor oxå, som skåneresan, men det får nog vänta... Har inte så mycket pengar just nu...

CITAT (Eva i Höga @ 28-03-2007, 10:17) *
Har ingen Odla-knapp, får väl fixa en hemmagjord!

Det är nog inte för sent att skaffa en nu! Det finns ju en tråd om det, där står hur man gör. Jag ska ta mig i kragen och beställa en, kul att ha! tummenupp.gif
Kana
Jag pratade med maken igår och han tyckte att det lät trevligt. Får se om vädret blir bra nu bara!
Bee
Jag har tänkt mig ner till Tjolöholm. Om det blir lördag eller söndag får väder och/eller humöret avgöra.
Troligast lördag; ifall man handlar något så har man söndag på sig att får ner det i marken smile.gif

Jag är lite avis på alla er som åker till Älvsjömässan nu. Det är ju alldeles för långt bort från mig sad.gif
Fast jag beställde en knapp så den kan jag ha nere på Tjolöholm smile.gif
Österläge
CITAT (Bee @ 29-03-2007, 14:35) *
Jag är lite avis på alla er som åker till Älvsjömässan nu. Det är ju alldeles för långt bort från mig sad.gif
Fast jag beställde en knapp så den kan jag ha nere på Tjolöholm smile.gif

Precis, det är lite för långt för mig oxå, därför tänkte jag satsa på Tjolöholm. Måste fixa en knapp oxå! Så vi kan hitta varann o nicka igenkännande där vi kommer släpandes på våra nyinköpta lass... giggle.gif
Kana
Vad är detta för knappar som ni pratar om? confused.gif
Österläge
Man kan få köpa "knappar", som små broscher ungefär, med Odla.nu:s logga och sitt användarnamn på. Så har man dem på sig på mässor o känner igen andra odlaiter! happy.gif

Så här skrev Ingemar i en tråd om dem:

Vip-knappar
Precis som tidigare år kostar Vip-knapparna med namn 20kr.

På VIP-knappen trycks valfritt namn, förslagsvis ert användarnamn i forumet (eventuellt får det förkortas något om ni har valt ett för långt namn).

Ni kan betala antingen genom att 20 kronor sätts in på vårt Pg 165 34 98-4 som meddelande skriver ni önskat namn som ska tryckas på knappen + namn och adress dit jag ska skicka knappen.

Eller så skickar ni 20 kronor i ett kuvert till: Odla.nu, Box 80, 280 10 Sösdala. Glöm inte att skriva önskat namn som ska tryckas på knappen + namn och adress dit jag ska skicka knappen.

Knappar utan namn
Det går även att få Odla-knappar utan eget namn för 0 kronor.

Den som vill ha en knapp utan namn men med vår logga samt texten www.odla.nu skriver sitt namn och adress på ett frankerat kuvert, stoppar detta i ett annat kuvert och skickar det till oss.
Boxer
Jag kommer dit
linvik
Det beror lite på hur mycket trädgårdsarbete jag vill ägna mig åt :-)
Jag var där i fjol:
Tjolöholm 2006
Kungsbacka trädgårdsvänner ska ha en ny visningsträdgård och den skulle jag gärna vilja se. Den som de gjorde förra året var jättefin!
Österläge
Snyft, ingen av mina kompisar vill gå på trädgårdsmässa!! -cry-.gif Och jag som har ett kort som ger "Gå 2 betala för 1", men nu har jag ingen att dela med... Någon som ska dit ensam o hellre vill ha sällskap? Så kommer du in för halva priset oxå... flirting.gif Jag kan nog gå vilken dag som helst, även fredag...
Aquilegia
Får man fråga var du fått det där intressanta kortet, 2 för 1, ifrån?? Har jag missat det i någon tidning eller katalog?
Österläge
Nja, jag vet inte om jag vill avslöja min källa... coolgleam.gif Jo, mina föräldrar prenumererar på Norra Halland och med NH:s mervärdeskort (som GP:s läsvärdet ungefär) går man in 2 o betalar för en.

Idag är ju inte vädret så lockande, men hoppas det blir bättre till helgen... Lutar nog åt att jag åker redan imorgon, så är jag ledig med sambon i helgen.
Aquilegia
:-) Då får jag väl ta mig en snabbprenumeration!!!! Synd att det inte var södra halland...då hade man ju haft nytta av tidningen också... laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon