tillsanna
Vi har en kuperad tomt i flera nivåer, där det bitvis är väl högt att "falla" för framtida barn och vi skulle behöva sätta upp ett staket. Saken är att vi helst inte vill ha något, utan tycker det är mysigt när det går över i naturen och där kanten mellan tomten och omgivningen inte är så tydlig, så vi skulle vilja sätt uppp ett som är diskret och relativt enkelt att ta ner när det inte behövs längre om några år.

Någon som har något tips? Till saken hör att det behöver fästas i berg, då det är berg i dagen som slutar (rätt brant) på sina ställen.

Finns det annars protabla staket som man kan flytta runt i trädgården beroende på barnens ålder och förmåga att klättra på stenar smile.gif. Något som är enkelt att sätta upp och ta ner så att säga... Det finns ju som man kan stänga in småhundar men de är ju knappas tillträckligt stabila för ett barn som gärna vill över.

Alla idéer och tips motages tacksamt.
uno
Först ett förslag som kanske inte är så seriöst. I stället för staket kan ni på de branta ställena ha ett skyddsnät som tar emot barnen om de faller ner från höjderna. Kan ju även vara spännande att hoppa ner i. Om detta inte faller Dig i smaken så finns det
s.k kravallstaket. Stabila. Lätta att sätta upp och ta ner. Det finns även hund staket för större hundar. Jag hade nog byggt ramar som jag klädde med stängsel. I dessa ramar hade jag på sidorna två krokar som jag hakade i de två öglor som jag hade skruvat fast i stolparna. Lätt att hänga på och ta av.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon