kerstin z5-6
Jag är ju en av medlemmarna i Schyssta lökar
Sex av oss åkte i slutet av maj ,början av juni till Göteborg, Sta s riksmöte och en köporgie utbröt laugh.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif
Vi hann med mycket skoj- och ni kan få tips på hur man packar en minibuss
ja -vi körde ..120 mil enkel väg.....
Bilder för den som är intresserad i mitt album Schyssta lökar on tour smile.gifOn tour
Fialotta
Tack för titten Kerstin!
Ni såg ut att ha jättekul....schoppade bra såg jag rolleyes.gif

Njöt av bilderna och blev avis tongue.gif
Cilla
Schyssta påsmängder med lök, härligt! Hoppas de tålde livet 120 mil bort.
Och apropå lökar... Numera odlar jag inte lök. Jag odlar löslökar...
*Felix matte*
Vilken resa!
240 mil för att köpa lökar laugh.gif Ni såg ut att ha vanan inne av packandet att döma biggrin.gif
kerstin z5-6
Toddelo -nu tror ju många att vi är enbart LÖK intresserade pga namnet ..
det är vi inte alls ..
Vi gillar LIljor och sådant javisst men huvudintresset ligger nog på perenner och vedartat.
Vi heter Schyssta lökar -Perenna vänner .
Schyssta lökar namnet är bara ett "reclaim the name" försök .. i lite feministisk anda.Annars är det ju nåt som en del "kvicka män " har för sig att man kan säja till kvinnor ...LOL laugh.gif blink.gif blink.gif blink.gif laugh.gif
Hannele
Jag kan intyga att det var helt barskrapat även i butiken på Botaniska efteråt.... tongue.gif
lisen
Har tittat i albumet och är VÄLDIGT impad av er förmåga att få in alla dessa växter i minibussen. Hur klarade sig det japanska körsbärsträdet efet den resan?

Själv ska jag nu ta ut alla frösådder på landet, först bil och sedan båt, har räknat ut att det går åt ca 8!st stora papperskassar till växterna. Sen är det alla stora keramik-krukor jag köpt under vintern + lite mat och kläder.

Har du nåt packnings tips Kerstin? wacko.gif
VUB
helt imponerande!!!!!!! underbar resa måste ni haft! inspirera mera!
jag är faschinerad hur ni tjejer kom igång som schyssta lökar. jag gick trädgårdskurs med en fantastisk kvinna som uppger sej vara "själva moderknölen" till ert gäng! ...och efter att ha deltagit i hennes kurs så kan jag bara sammanfatta; man BLIR inspirerad av att vara tillsammans i trädgårdsanda!!!och.... vi kanske ses nångång på nån trädgårdsrunda i sommar!/ Ullagumman, en annan västerbottning
kerstin z5-6
jajamän Märta mentor är huvudknölen smile.gif Och vi har så kul..
Hon har fåttt en tröja med -av schyssta lökar utnämnd hederlök står det på den smile.gif
estet
Härlig resa!
Många mil blir det om man bor här i norr...
Det finns dem som åker 60 mil enkel resa för att få äta på en speciell hamburgerkedja. Dock inte jag.
kerstin z5-6
Glömde säja att är ni i krokarma kring Bodbysund kom o hälsa på i byggbråten LOL
Ev upphittade ogräs får behållas ---för att citera en annan odla forumist laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Betty
CITAT (estet @ 15-06-2003, 22:00)
Det finns dem som åker 60 mil enkel resa för att få äta på en speciell hamburgerkedja. Dock inte jag.

wacko.gif ...McDonalds finns i Luleå!!! biggrin.gif
estet
Ja nuu ja.
Men innan de fanns där var det inte ovanligt med såna tokresor mitt i natten!
Betty
... vilka konstiga ena... Max har ju de godaste hamburgarna... tongue.gif
Ingrid på Västkusten
Kan bara hålla med - Mc-Donald i Luleå gick ju aldrig så bra som Max :-D
de kåkåade sedan flyttade Max i i deras lokaler ;-))

Hälsar Ingrid Max-lös i Gbg
Kana
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 16-06-2003, 07:13)

Men det ryktas ju att Max ska öppna i Stigs Center! tongue.gif

K.
Betty
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 16-06-2003, 07:13)
Kan bara hålla med - Mc-Donald i Luleå gick ju aldrig så bra som Max :-D
de kåkåade sedan flyttade Max i i deras lokaler ;-))

Max är kvar i deras lokaler! När de kånkade i Luleå så var det första gången som "jätten från väst" fick lov att lägga ner och flytta från en ort i Sverige!
På den tiden var vi fler lokalpatrioter här!
...men nu är de tillbaka... De har en pytte-liten lokal mittemot Wasa-City, och där kan dom kanske få hållas... wink.gif ...jag fortsätter hålla mej till MAX! biggrin.gif
Ingrid på Västkusten
Jag har också hört Stgs C - ryktena - hååhåjaja - de är ltie underrepresenterade på Västkusten må jag säga.
Och jag som ens knappt äter sådant - nån gång kan man få synda dock ;-)

Hälsar Ingrid
estet
Vad vi är lokalpatriotiska! biggrin.gif
Skulle aldrig falla mej in att gå på Mc Donald´s.
Har provet en gång men det var i Jyväskylä, vi hittade inget annat då.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon