jakob
Hej alla, har nu hittat in hit till krukväxterna. Var ju lite spännande. bravo.gif
Jag har en paradisträd , confused.gif tror ivarjefall den heter så, en fetblads växt,, har ingen kamera just nu,,
men det jag undrar är kan man ta ut den redan, i uterummet som håller ca plus 5 nattetid, eller ska jag vänta? coolgleam.gif den stod där ute i fjor sommar och blev fin och stor, men då vågade jag ta ut denförst i mitten av Juni? någon som vet? Den längtar efter ljus,, just nu står den lite mörkt för den är för stor för fönstret.

Förresten hur gör ni när ni skickar sticklingar til varandra, hur packar man det?

med vänlig hälsning Jakob i Blekinge

sqrulan
tongue.gif

Jag har åxå ett paradisträd,men om du kan ställa ut det vet jag ej,kanske du
måste gå varsamt fram så den inte blir chockad.

Då jag sist skickade sticklingar tog jag bara ett tomt litet paket
ur skafferiet,tepaket,sockerpaket,nåt lagomt stort.
Slå in i papper skriv adress ,avsändare o innehåller växter på.
Kostar ca:10-20:-frimärken,normal stort. 000.gif

Vad ska du skicka för spännande???
Alexander-VG-zon3
är jorden torr i krukan klara paradisträdet även lätt frost jag har haft mitt ute dygnet runt nu i dag och förra veckan . dock skyddar jag min på natten . ger man dom svalka och torrt på vintern eller nu så blommar dom jätte fint . ( så runt 0c på natten trivs dom med när dagarna är så här varma )
jakob
smiley_small_hug.gif Tack för alla svar ,,mitt paradis träd får genast flytta ut i uterummet, 0 grader är där inte ,,men kan ibland vara 3 grader plus,,

så skulle jag få sticklingar skickade ifrån min mor, med ett skålformat paradis träd.minns inte namnet.
Så hade jag lite Chiliplantor, och vanliga paradis träds sticklingar som jag delar ut g.gif om jag nu får ihop ett paket,, som inte misshandlas på posten, men jag provar med en liten kartong.

thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon