|
sqrulan
26-03-2007, 22:16
Tänkte förnya med lite nytt i fönstren,är det nån som har sticklingar till övers? Kom gärna med förslag o överkomligt pris, kanske jag hör av mej. Jag har några få sticklingar av Hoya multiflora (raketblomma), Paradisträd,ripsalis häng kaktus.Om nån vill byta. Jag är dålig på namn o har inga bilder.
Vad jag har att erbjuda är några olika sorters Aloe Vera., Ampellilja både grön och varigerad, Hibiskus, Apsvans mm mm
sqrulan
27-03-2007, 08:05
Vad trevligt!!! Hur ser hibiskusen ut,färg?ps/kollade dina foton idag,är den röd så har jag en redan. Apsvans har jag aldrig haft,den är väl succulent? Intresserad av apsvansen,vill du byta, eller vad har du för pris på den?  Ps/ villka är m.m.?
Byter gärna mot Paradisträd eller / och Hoya multiflora Mm är bla Pelargonsticklingar rotade, Gyllenbär, Portlack, mm Fast de två senare är väl kanske för mer odling i kruka utomhus
Lars-Olof Arvids
28-03-2007, 14:55
Jag behöver bli av med lite krukväxter och skickar gärna några blomstervaggor, fredskallor, palettblad, syskonstjärnor och kanske någon mer. Men jag väntar gärna tills det inte längre är frost varje natt.
Olle
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 28-03-2007, 15:55)  Jag behöver bli av med lite krukväxter och skickar gärna några blomstervaggor, fredskallor, palettblad, syskonstjärnor och kanske någon mer. Men jag väntar gärna tills det inte längre är frost varje natt.
Olle Jag skulle vilja ha en blomstervagga och syskonstjärna Dom jag vill bli av med är variegerade palettblad, bladbegonia med röda jätteblad (måste ske snart dom står i vatten nu och jag har ingen möjlighet att spara dom), samma sak med gullranka och så kommer finns sticklingar av bajonettlilja med gul kant och ängla begonia (2 stora rotade sticklingar) och parasollblad/en sukkulent med runda blad som liknar i någon mån en pellis till växten....
hogsatra
30-03-2007, 11:09
CITAT (Merlin @ 28-03-2007, 21:35)  Jag skulle vilja ha en blomstervagga och syskonstjärna Dom jag vill bli av med är variegerade palettblad, bladbegonia med röda jätteblad (måste ske snart dom står i vatten nu och jag har ingen möjlighet att spara dom), samma sak med gullranka och så kommer finns sticklingar av bajonettlilja med gul kant och ängla begonia (2 stora rotade sticklingar) och parasollblad/en sukkulent med runda blad som liknar i någon mån en pellis till växten.... Jag har sticklingar i från blomstervagga i fall det inte finns några kvar. MVH Carina
CITAT (hogsatra @ 30-03-2007, 12:09)  Jag har sticklingar i från blomstervagga i fall det inte finns några kvar. MVH Carina Gärna Carina kan du pm:a mig? !! Ingen vill ha mina gullrankor eller begonior  så jag slänger dom i helgen 
Jag har några sticklingar av min Withfieldia som håller på och rotar sej. Jag byter gärna mot hängkaktus om du är intresserad.
CITAT (cia73 @ 31-03-2007, 08:24)  Jag har några sticklingar av min Withfieldia som håller på och rotar sej. Jag byter gärna mot hängkaktus om du är intresserad.  Jag vill gärna ha sticklingar av Withfieldia. Har några småplantor av SaintPaulia (namnade) att byta med.
CITAT (cia73 @ 31-03-2007, 08:24)  Jag har några sticklingar av min Withfieldia som håller på och rotar sej. Jag byter gärna mot hängkaktus om du är intresserad.  Här är en till som vore intresserad om du har flera av dem och om jag har något du vill ha istället
sqrulan
31-03-2007, 21:33
cia73.... Vi kan byta om du vill,jag har en "hängkaktus"med lillfinger tjocka grenar.Kan vara nån typ av ormkaktus,då den har rotat sig växer den till sig ganska snabbt.Jag tycker att den är fin.Och lätt odlad. MAILA mej cia73.
hogsatra
01-04-2007, 07:57
Jag byter gärna till mig av dina begonior och gullranka om du fortfarande vill ha orotade blomstervagga. Maila mig c.hogsatra@glocalnet.net
Storåtjejen
01-04-2007, 08:01
CITAT (Eva St @ 28-03-2007, 01:36)  Byter gärna mot Paradisträd eller / och Hoya multiflora Mm är bla Pelargonsticklingar rotade, Gyllenbär, Portlack, mm Fast de två senare är väl kanske för mer odling i kruka utomhus Eva! Får man fråga vad det är för pelargonsticklingar du har  Vi kanske kan göra några byten om du har lust? /Ann
Gertie, Eva st och sqrulan, jag har skickat pm åt er.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|