Merlin
Jag ska ju till trädgårdsmässan i år också yahoo.gif och har börjat fundera lite kring årets köp. Själv kommer jag att spendera max 1000 spänn i år på mässan . Nu är jag bara så nyfiken och undrar vad ni andra kommer att köpa på årets mässa confused.gif ????
emmapemma
Om jag åker dit funderar jag på att köpa en värmefläkt från Classicum.. i alla fall om det är lite lite billigare än katalogpriset!
skogstroll
det lär väl dra iväg på fröer, plantor och bra-att-ha-prylar hehe rolleyes.gif
kerstin z5-6
dunno.gif Hur ska jag veta det i förväg ? crazy.gif crazy.gif crazy.gif
Blir väl som vanligt .. jag har en tom väska med på flyget ner ..
titti49zon6
och liksom jag, full hem biggrin.gif bara jag inte får betala för övervikt sweatingbullets.gif
Sylvia
Jag o maken har två tomma shoppingvagnar med oss upp... ni får gissa två ggr om de är tomma när vi kommer hem... innocent.gif sweatingbullets.gif
gunnelö
Jag har just kommit på att jag har ett problem. Jag åker direktbuss till mässan, inga problem, går att lasta mycket i bussen. Men sen väntar cykeln vid busshållplatsen när jag kommer hem eftersom maken är i Norge med bilen. Hur mycket får man rum med på en cykel egentligen? crying.gif fear.gif duh.gif

Gunnel Ö
kerstin z5-6
Man kan säkert ha en elefant på pakethållaren om man vill smile.gifsmile.gif det är ju växtkap .. har du långt hem ?
Anki V
Jag förstår ju att det bara finns en mässa av dignitet g.gif MEN om man inte kan ta sig till Älvsjö hur är då mässan i Umeå som alternativ?

Kanske, eventuellt, möjligen finns en liten chans att jag skulle kunna ta mig till "Ume"

/Anki
kerstin z5-6
Jovars -trevligt folk -Helen brukar vara där och jag smile.gif hehe .. Har inte kollat utställarna iår ...
Är Blomkvist där ? Han är i Älvsjö smile.gifi alla fall
Nog är Ume trevligt -mindre men trevligt
Anki V
Jaha, i brist på bröd får man äta limpa och riktigt gott kan det vara också.....om man är hungrig laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jag kommer i alla fall att åka till Umeå om det nu går

/Anki
Lady Hamilton
Jag kommer att åka till Umeå tummenupp.gif Det brukar även vara min "officiella" Penseé-leverans helg........Har varit på mässan några år i rad och tycker att den är väldigt trevlig men så klart är den BETYDLIGT mindre än Älvsjö Men i fjol handlade jag faktiskt MER i Umeå än i Älvsjö giggle.gif
Gillan
Om inte denna människa går och lägger sig snart, kommer inte vi att få se henne på Lördag wub.gif wub.gif
Gillan
Ladyn alltså wub.gif
kerstin z5-6
laugh.gif
kristerh
Jag är en sådan där som spontanhandlar, går inte dit för att köpa något speciellt utan köper om det finns något snyggt/praktiskt whistling.gif och det brukar bli en hel del...
som tur är det inte så långt från mig till mässan så jag får väl stå ut med att släpa på kassar rolleyes.gif
gunnelö
CITAT (kerstin z5-6 @ 27-03-2007, 20:16) *
Man kan säkert ha en elefant på pakethållaren om man vill smile.gifsmile.gif det är ju växtkap .. har du långt hem ?

Nej jag har tänkt på det där. Inte längre än att jag kan gå. Man kan förstås lasta massor, på pakethållare, på styren, i cykelkorgen, på sadeln med en hand på, på ryggen, på huvudet....(hm kanske inte utan en hand över). Det ska nog ordna sig! giggle.gif

Gunnel
Sollan
Jag vet vad jag INTE kommer att köpa på mässan (i år heller...). Bevattningsblomman "Daisy" i plast.... crying.gif
Merlin
CITAT (Sollan @ 28-03-2007, 19:18) *
Jag vet vad jag INTE kommer att köpa på mässan (i år heller...). Bevattningsblomman "Daisy" i plast.... crying.gif

ojoj stackars Sollan - vad hände? unsure.gif

Jag kommer nog att köpa fler julrosor och änglartrumpeter och pellisar såklart och fröer, fröer, fröer crazy.gif sen ska jag lyssna på lite föredrag också smile.gif och besöka clematissällskapets monter (fiiiina fröer och plantor) och fuchsiasällskapet, paulia-montern mm. Holländska lökar skulle jag vilja ha men jag vet ju fortfarande inte om pionplantorna jag köpte förra gången är rätt sort (enligt Kerstin kan det ta några år tills dom visar sitt rätta jag) men dom blommade i smutsgråa nyanser allihopa. sos.gif help.gif -cry-.gif Nån mer som har köpt av dom - erfarenheter?
Sollan
CITAT (Merlin @ 28-03-2007, 19:40) *
ojoj stackars Sollan - vad hände? unsure.gif

Ja det kan man undra.. tror att lunginflammationen har slagit till hjärncellerna åxå.... blush.gif Måste ha hallucinerat, men jag trodde att det handlade om saker man inte skulle köpa....eller undvika... typ.... slap.gif Fast så snurrig jag verkar vara så kommer jag väl hem med Daisy i släptåg...
Jag s-k-a -om priset är hyfsat- köpa Willabs odlingstunnel med undervärme och pelargonsticklingar (kan rekommendera Pelargonsällskapets monter- bra priser) och fröer och så skulle jag hemskans gärna köpa lökar och knölar men det verkar som man måste ha TUR om det blir rätt.
malin72
ja som ett barn vid godisstånden så vet man aldrig vad som faller på a0a.gif letar inget köper det som jag hittar synd bara att jag vill ha mer än plånboken gömmer sos.gif giggle.gif
Merlin

Jag har faktiskt lärt mig en sak under senare års besök på mässan....jag tar bara med kontanter inga kort biggrin.gif tongue.gif laugh.gif Det är ju sååååå lätt att frestas av allt som finns whist.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon