Sollan
Jaha, nu börjar jag fundera vad jag ska göra med växthuset. Har tänkt att köpa Willabs odlingstunnel m undervärme och placera i växthuset. Eftersom fröer och bäbbar kommer att ha varmt om fossingarna behöver jag kanske inte bry mig även om det blir minusgrader.
Kan det vara så väl?
Har tänkt ställa ut tomatbäbbar samt så en del perenner (beror på vad jag hittar på mässan...). Det skulle vara SÅ skönt att slippa belamra hemmet med sådder som konstant har det för varmt (även om ljustillgången är god)
Eller har ni bättre förslag??
Bor i Sthlm med kalla nätter o varma dagar - just nu...
kerstin z5-6
Ja , en fläkt för 200 -300 bagare på lämplig shop ,Classe O eller liknande -behöver du även om sommaren blir het
Sollan
Finns det inga fler med erfarenhet av frösådder, uppdrivning tidigt i kallväxthus...??
Kamilla z 7
Perenner tål väl nån minus grad,men ettåringarna tål ju ingen frost alls,det är klart i odlingstunneln blir det väl aldrig minus g.gif hur kallt har du på nätterna i sthlm? Jag kan inte jämföra med här,ibland har vi -15 på nätterna -fear-.gif då MÅSTE man ha fläkt...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon