Peach
Jag är ganska ny på det här och jag undrar om jag kan få tips på vad jag ska använda för jord och gödsel. Jag har tänkt att odla tomat, gurka och paprika på balkongen.
ewa zon 3
Välkommen hit yes.gif
Tomaterna planterade jag i påskogödsel uppblandad med grov sand förra året. Ungefär 1/5 del grov sand.
Det fungerade väldigt bra plus att tyngden av sanden gjorde planteringshinkarna tunga och stabila.
Gödselvattna började jag med senare på säsongen när plantorna verkade behöva lite extra.

För paprika och gurka hoppas jag någon annan kan svara dig

/Ewa

rosita
Jag brukar ta pås-kogödsel blandat med ekologiskt gödslad plantjord till gurka, tomat och paprika. Ibland har jag tagit bara kogödsel och det går lika bra.
Preussen
paprikan kan du sätta i pås-kogödsel utan problem. tror det funkar med gurkan oxå.
ohlson
Ifjol så blandade jag lika delar plantjord med ko-gödslad jord och det växte så det knakade av både tomater och gurka. Kompletterade iof. med växthusgödning 1 gg. Sen brukar jag lägga några cm. lager av gräsklipp på jorden runt plantorna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon