Thea
Var i Köpenhamn i december och snubblade in i en supermysig liten butik/atelje/trädgård mitt i stan (typ). Det var konstiga fåglar i stora järnburar, mossa, ranunklar i små konstiga vaser och en mycket smal järntrappa upp på övervåningen. Där uppe satt konstnären själv och pillade på nåt arrangemang med kvistar och blommor och gud-vet-vad - mycket vackert i alla fall! Man kunde även gå ut till innergården där det var en liten trädgård med samma underliga, fantastiskt fantasifulla tema.

De sålde förutom konst och typ julrosor, även böcker i butiken av denne (blom)konstnär som jag nu inte alls kommer ihåg vad han hette.
Finns det någon som kan hjälpa mig minnas?
elisabet_th
Det är nog hos Tage Andersen du varit. Han är helt enastående!! Gå in på www.tage-andersen.com

Hälsn Elisabet
kerstin z5-6
Tage ... smile.gif Åh tummenupp.gif
skogstroll
ja häftigt, jag var på en utställning han hade i Uppsala.... vilka otroligt skumma fåglar, undrar var man får tag på sådana! bravo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon