Full version: det gror för bra
Gåsis
Det är väl konstigt hur det gror i krukorna. I mina perennkrukor kommer antingen inget eller en miljon. Idag har jag dessutom skolat om 60 salvia, jag som bara sår perenner whist.gif Vem lurade på mig dom och vad gör man med 60 såna w00t.gif Jo, jag har slängt av dom också - minst 100 st slap.gif

/Åsa
Magdis
Javisst är det konstigt! laugh.gif Så blir det för mig också. Allt eller inget är det som gäller tydligen biggrin.gif
Anki V
Å jag har skolat om några hundra Heuchera.
Här är det bredskolning som gäller tills jag kan se vilka plantor som ska sparas. Eftersom det är en mix så kan det ju bli precis vad som hellst. Men jag kan i alla fall redan nu se minst en snygging som kommer att få rödbrokiga blad.

Annars så har jag varit ganska så försiktig i år och sått med måtta. whist.gif Det som grott i massor är just Heuchera, Astilbe och Penstemon digitalis. Av varje frö måste det ha blivit minst tre plantor. ohmy.gif

/Anki
Margith
CITAT (Anki V @ 28-03-2007, 18:52) *
Av varje frö måste det ha blivit minst tre plantor. ohmy.gif

/Anki

I mina byttor med Tagetes, Dahlior och Palettblad som det ut som om jag sått smörgåskrasse, fast jag bara sådde 5 fröer i varje bytta crazy.gif
Men Rodgersian lyser minsann med sin frånvaro rtfm.gif
skogstroll
ja jag sådde Blomman för dagen i förra veckan och de är typ över 1 dm långa unsure.gif
skulle väntat lite kanske hehe
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon