Full version: Det kliar i fingrarna
Egorina
Hej på er alla!

Har just registrerat mig på sajten. Bor i Finland nära Vasa så det borde väl motsvara Västerbotten och det är väl zon 5 om jag förstått det rätt.

Skall i vår försöka driva upp sommarblommor, Dahlior och någon Lilja hade jag tänkt. Har varit här inne nu flera kvällar och läst och hittat en massa fina tips som jag nog kommer att ha stor nytta av. Det kliar i fingararna något fruktansvärt att få börja på men det är nog lite för kallt ännu, det går inte att plantera ut blommor på länge än här.

Har också betällt ett växthus från Sverige, otoligt nog är det billigare att köpa i Sverige och få det fraktat till Finland än att köpa det här hemma fast vi har ett företag som säljer exakt samma växthus 4 mil från stället vi bor på

Jag hoppas naturligtvis på många goda råd sen när det kör ihop sig för som sagt så är det första året jag prövar på detta, men jag är helt uppslukad av detta nyvunna intresse.
Helen i Piteå Zon 5
Hej och Välkommen hit Egorina! smile.gif Kul att du loggade in dig, ju fler vi är dessto roligare.... biggrin.gif / Helen
Irene_L
hej och välkommen hit! smile.gif

Här på forumet finns det mycket kunskap och har du frågor finns det alltid någon som kan hjälpa dig! tummenupp.gif

mvh
Irene
kerstin z5-6
Välkommen säger jag från andra sidan Kvarken -Västerbotten >:)
skogstroll
jag har också beställt växthus, man kan knappt bärga sig!! w00t.gif
Eva 33c
Hej och välkommen. blomma.gif
Det här är ett jättetrevligt forum för trädgårdsfanatiker.
Ung_trädgårdsfantast
Är också från Finland! tummenupp.gif bravo.gif
Karin M i zon 5-6
Välkommen, säger jag också! smile.gif
//Karin
sqrulan
kompiskram.gif

Välkommen säger även jag!!!!

Jag bor i zon 7/8 i västerbottens inland.
Kamilla z 7
Välkommen! yaay.gif
Jag är också västerbottning. (jag och santa.gif )
backsippan
Välkommen
Jag bor också en bit utanför Vasa och har funderat på att skaffa växthus så småningom. Varifrån köpte du ditt växthus?

Mvh Backsippan
Egorina
Hej

Jag köpte mitt växthus från Willab i Sverige. Otroligt nog blev det ca 200 € billigare, frakten medräknad, än att köpa det i Finland fastän vi har en som säljer Juliana här i närheten. Så kolla alla möjligheter innan du bestämmer dig.
backsippan
Det är ju otroligt att det kan skilja så mycket så jag ska nog kolla ordentligt före jag bestämmer mig. Man får ju en hel del med annat roligt till trädgården för 200 euro.

Mvh backsippan
Egorina
Hej backsippan !

Om du besluter att köpa växthuset från Sverige kan det vara bra att fundera om du vill ha andra tillberhör för även där är det en OTROLIG prisskillnad. Det kan ju löna sig med tanke på frakten. Skall du förresten på trädgårdsmässan till Vasa i helgen?

Mvh Egorina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon