|
Sailor Pluto
28-03-2007, 18:21
Rubriken säger väl allt  ? Själv har jag ganska tråkigt just nu, delvis p.g.a att jag saknar ordentliga trädgårdshandskar. Annars skulle jag gå ut och rycka bort gamla tistlar ur potatislandet... Vad kan man göra förutom att vara i forumet??? Behöver nog en knuff eller två för att komma igång med nåt  !
Alexander-VG-zon3
28-03-2007, 18:24
när jag har tråkigt går jag ut i trädgården eller tar med kameran en runda eller sätter på musik och ****** och *******/*******
anna_rispan
28-03-2007, 18:33
CITAT (flaxss @ 28-03-2007, 19:24)  när jag har tråkigt går jag ut i trädgården eller tar med kameran en runda eller sätter på musik och ****** och *******/******* men e, inga stjärnor!!!! skriv ut eller skriv om. men att sätta dit stjärnor gör ingen glad...
Sailor Pluto
28-03-2007, 18:41
Man kanske inte vill veta vad stjärnorna står för?  .
anna_rispan
28-03-2007, 18:42
Läste du i småprat om trädgård? Om någon skylt. Hon målar en kruka o lite annat pyssel. Måla något eller fixa dina fotoalbum. Eller ta sticklingar på dina krukväxter. Det håller jag på med o meckar runt med.
Alexander-VG-zon3
28-03-2007, 18:47
Sailor Pluto
28-03-2007, 18:51
Åh, går det att greja med fotoalbumen nu? Försökte tidigare idag, men det var tydligen under uppdatering.. Nu när jag har bilder på lager så vore det jättebra att fixa just det  . Det var ett bra tips! Vet inte om jag får plats med fler sticklingar, fast jag kan ju försöka  . Flaxxs, jag trodde att du skrev om nåt annat!  .
Alexander-VG-zon3
28-03-2007, 18:52
CITAT (Sailor Pluto @ 28-03-2007, 19:51)  Flaxxs, jag trodde att du skrev om nåt annat!  . hmm vill man veta ?
Sailor Pluto
28-03-2007, 18:56
Spela är alltid ett bra tidsfördriv, men det gör jag för det mesta ändå
Sailor Pluto
28-03-2007, 19:00
Pjater, spelar du också tv-spel? Jag också  ! Just nu försöker jag bli klar med Enchanted arms till Xbox 360 (men ärligt talat så orkar man inte med det spelet så länge varje dag).
wolkenkrabber
28-03-2007, 19:04
jag äter när jag har tråkigt....
Spelar taipei ! Obs. vanebildande
Du har ju fått fina råd av folk redan men trädgårdsböcker kan man ju läsa när man har tråkigt  eller planera nya rabatter, gjuta i betong (jättekul tycker jag  ) eller varför inte sy, brodera, sticka eller virka (killar kan  )??? Annars kan man ju alltid slå en pling till nån "bortglömd" kompis eller släkting, skriva sina memoirer  eller hålla på med yoga, chi-gong mm
Sailor Pluto
28-03-2007, 19:06
CITAT (wolkenkrabber @ 28-03-2007, 20:04)  jag äter när jag har tråkigt....  ! Bra tips, fast jag känner redan hur byxorna blir för små...
anna_rispan
28-03-2007, 19:08
Sailor Pluto. nej jag menar dina fotoalbum hemma. riktiga inte virtuella. hehe
Sailor Pluto
28-03-2007, 19:10
CITAT (Merlin @ 28-03-2007, 20:06)  Du har ju fått fina råd av folk redan men trädgårdsböcker kan man ju läsa när man har tråkigt  eller planera nya rabatter, gjuta i betong (jättekul tycker jag  ) eller varför inte sy, brodera, sticka eller virka (killar kan  )??? Annars kan man ju alltid slå en pling till nån "bortglömd" kompis eller släkting, skriva sina memoirer  eller hålla på med yoga, chi-gong mm Klart killar kan syssla med handarbete! Sambon är så duktig att jag får mindervärdeskomplex  . Trots att jag är tjej så är jag ganska kass på sånt, fast det är kul ändå! Planera rabatter lät bra  . Anna Rispan: hoppsan, jag tänkte lite fel  . Blev så till mej...
Alexander-VG-zon3
28-03-2007, 19:14
CITAT (Merlin @ 28-03-2007, 20:12)  det trodde jag med att du va kille
Sailor Pluto
28-03-2007, 19:17
Nähä  ??? Det är ju en tecknad tjej på bilden, med långt grönt hår och kvinnlig sjömanskostym (på japanskt vis...). Fast nu vet ni ju att jag är en tjej i alla fall  . Rolig överraskning  !
CITAT (Sailor Pluto @ 28-03-2007, 20:00)  Pjater, spelar du också tv-spel? Jag också  ! Just nu försöker jag bli klar med Enchanted arms till Xbox 360 (men ärligt talat så orkar man inte med det spelet så länge varje dag). Jodå, men spelar mest Diablo och WoW på data, väntar på Ps3 ska gå ner i pris annars blir det en del Final Fantasy och GTA på Ps2
CITAT (Sailor Pluto @ 28-03-2007, 20:17)  Nähä  ??? Det är ju en tecknad tjej på bilden, med långt grönt hår och kvinnlig sjömanskostym (på japanskt vis...). Fast nu vet ni ju att jag är en tjej i alla fall  . Rolig överraskning  ! Tänkte väl att du var en sån där fantasy-kille
Sailor Pluto
28-03-2007, 19:24
CITAT (Pjater @ 28-03-2007, 20:19)  Jodå, men spelar mest Diablo och WoW på data, väntar på Ps3 ska gå ner i pris annars blir det en del Final Fantasy och GTA på Ps2   ! Är själv inte så inne på just dataspel, trots att det var en dator som styrde in mej på spelandet från första början. Är fortfarande helt såld på PS1-spel, fast det finns många bra till tvåan också. Ikväll ska jag spela Project zero och bli livrädd (förhoppningsvis). Så då har jag ju faktiskt något att göra  ! Merlin, fantasy-BRUD om jag får be  !
Merlin, fantasy-BRUD om jag får be  ! [/quote] Jag ber om ursäkt  såg att du är bara nåt år äldre än min egen dotter  Kul att åldersfördelningen på odla håller på att jämnas ut lite mer
Sailor Pluto
28-03-2007, 19:38
Inte behöver du be om ursäkt, Merlin  ! Tycker också att det är bra med folk i olika åldrar, speciellt på ett trädgårdsforum. Av någon anledning verkar det vara så att många förknippar trädgård med kvinnor från 30 är och uppåt. Både karlar och yngre personer kan ju vara riktiga eldsjälar  .
Alexander-VG-zon3
28-03-2007, 19:43
CITAT (Merlin @ 28-03-2007, 20:21)  Tänkte väl att du var en sån där fantasy-kille  haha tänkte med samma sak , vad pinsamt förlåt från mig
Sailor Pluto
28-03-2007, 19:59
Ingen fara, allt är luuugnt  ! Det är såna smällar man får ta. Tänker lägga till något förtydligande i min profil så att det inte blir fler förväxlingar  . Nu ska jag gå och spela lite, ha en trevlig kväll  !
Alexander-VG-zon3
28-03-2007, 20:02
har iför sig hänt mig med innan många trodde jag va tjej , men sen satte jag in bild på mig å ett namn sen blev jag en kille
CITAT (Magdis @ 28-03-2007, 21:19)  trojade,med bäbis och allt,jag har oxå kul liv med mitt 4 åriga barnbarn,jag ringer honom och frågar hur dagen har varit på dagis ochså wow vad jag får höra ,det är äventyr utan dess like,och hans lilla barnsliga röst som klämmer mitt hjärta så att det nästan spricker av förtjusning,ochså frågar jag honnom om han vill följa med mormor ut med hundarna,DÅ tycker han att jag är bäst.Sen är det nya äventyr .Jag kommer nog att bli 120 år .Om han ska fortsätta att ge mig en sådan energi
Att ha tråkigt;vad är det????
caprifol
29-03-2007, 12:11
Men är det bara jag som läser och läser och ... Så länge det finns så gott som fri tillgång till böcker har man ju inte tråkigt!
(vet att många fler än jag läser - det har jag sett i "boktråden")
Det är klart att det finns både roliga och tråkiga saker man måste göra.
Riktigt uttråkad är jag nästan aldrig. Jag känner mig lite slö ibland och då sätter jag mig och läser en bok, trädgårdstidning eller frökatalog .....kokar en kopp kaffe och njuter.
Jag joxar med bilderna i Mitt Album på datorn, chattar med trevliga Odlaiter och där får man skratta gott nästan varje gång.
Jag har faktiskt aldrig tråkigt - det hinner man inte ha tycker jag. Dom få gånger jag inte har något speciellt jag måste göra så njuter jag av det - läser eller något sådant en stund. Min träning gör att jag aldrig är rastlös heller faktiskt. Däremot finns det ju massor av tråkiga "måsten" man är tvingad till - dammsuga till exempel....
Kakaduan
29-03-2007, 12:47
Jag kan inte minnas att jag brukar ha tråkigt heller! Däremot mer eller mindre mycket att göra. Har jag mindre kan jag titta på en bra film (någon gammal smaskig favorit typ Pretty Woman eller Röda Nejlikan) eller kela med papegojan. Annars städar jag gärna - jag hör till de som faktiskt tycker att det är rätt trivsamt.
Kakaduan
Tråkigt har jag när jag måste göra tråkiga saker. Det jag gör då är förstås den där tråkiga saken. Tråkigt som i inget att göra har jag aldrig men det vore väldigt skönt som omväxling.
djingis
29-03-2007, 14:19
CITAT (Ingo @ 29-03-2007, 13:53)  Tråkigt har jag när jag måste göra tråkiga saker. Det jag gör då är förstås den där tråkiga saken. Tråkigt som i inget att göra har jag aldrig men det vore väldigt skönt som omväxling. Kan inte beskriva det bättre!! Fast det är skillnad på tråkuppgifter och tråkuppgifter. Tycker det är särskilt tråkigt att städa när jag känner ett måste över det och jag önskar att jag skulle låta stryktvätthögen att växa, fast jag lovar mig varje gång- aldrig mer, men likt förbaxxxxxxxt"
Trädet (ZonV)
29-03-2007, 15:37
Spela dataspel t ex Sid Meier's Civilization IV eller Europa Universalis III Och tiden flyger förbi............
jansilwal
30-03-2007, 20:19
hej snälla guida mig igenom så jag kan skicka in egna smilisar dom är ur söta och coola snygga jag lovar att lägga in minst 30 styckna om någon säger hur man gör
Säger som några andra sagt - jag har aldrig tråkigt, gör bara tråkiga saker ibland.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|