Jag kör med CCS...eller vad det heter. Faktor 25 kanske. Kräm som innehåller titandioxid, zinkföreningar, magnesium, och tusan vet allt. Det är alltså en fysisk blockerare som ska smörjas på rätt fett. Jag tror det är en sådan du bör ha, om du äter medicin.
Sen har jag även Eucerin, runt faktor 20, den innehåller både en smula fysiskt blockerande ämnen, men även kemiska hopkok. Mycket bekväm och 'osynlig' tycker jag, även om man blir blank i huden. Denna har jag i ansiktet främst. Finns som spray, och i speciell variant för barn (har för mig det är den jag har). Eftersom den även har fysiskt solskydd kanske den duger åt dig, men jag vet ej.
Slutligen finns det ju solskydd som endast är kemiska, de blockar inget fysiskt. Hur de kemiska skydden funkar vet jag ej, men man blir inte röd och synligt solskadad av dem. Men om man äter medicin så undrar jag om de ger tillräckligt skydd faktiskt. Kemiska hopkok brukar gå ut i bröstmjölk hos ammande kvinnor, barn med tunn hud, etc. Tror inte det är så nyttigt.
Men Eucerin tror jag är rätt ok, som 'kompromiss'. Annars kör jag själv med kläder, och håller mig i skuggan.
Varför ligga i solen när man kan sitta i skuggan?
Min mage har inte sett sol på 10 år

(Jag bränner mig relativt lätt tycker jag, fast ändå inte sådär hutlöst, jag får färg om jag bara vill)