CITAT
Hur vet du vilket virus jag fått?
Så som du beskriver viruset är precis så som det senaste viruset beter sig - därav min slutsats.
CITAT
Men jag tycker att det är märkligt att bara några timmar efter att jag lagt ut webadressen till dotterns websida på odla.nu, får hon virus som nån försöker få att se ut som om det kommer från någon admin på odla.nu.
Jo, det är ju just så som virustillverkaren har tänkt ut det. Att man skapar en avsändare som kan kännas igen och inge förtroende...
CITAT
Hon har aldrig tidigare fått något virus skickat till sin mailadress.
CITAT
Är man paranoid är det ju lätt att då tro att någon som läser inlägg på Odla.Nu ägnar sig åt att skicka virus.
Ja, det verkar som om din slutsats är att det kommer här från odla...fast att kontakterna kan finnas på andra sidan jordklotet och har spridit sig från en helt annan källa ...
CITAT
Och jag anklagar ingen speciell för något, är inte ute efter att hänga någon.
Så säger du i samma veva som du säger:
CITAT
Hursomhelst är nu avsändaren av virusmailen anmäld till Telia där personen i fråga har sitt mailkonto
Nåja.. Vad jag ville ha sagt med
mitt mail var just att man inte kan förlita sig på vart mailen kommer ifrån, inte heller att denna personen har en aning om att han/hon står som avsändare på virusmailet - det var allt!
Hoppas att det inte drabbade din dotter allt för hårt!
Trevlig kväll!