Full version: aklejor
AnO
wub.gif Har skickat efter frön på aklejor skinneri och scopulorum är det någon som vet hur de ser ut. Tack på förhand.
kremlan
Skickar dig några länkar så kan du själv se så fina aklejor du kommer att få..
Akleja skinneri
Akleja skinneri närbild
och
Akleja scopulorum

// Eva
Betti Bo
Jösses så vackra! Var har du hittat dom fröna? blink.gif
Eva i Skåne
Den där röd-gula som finns på skinneri närbild ser ut som en jag hade sad.gif . Dessvärre blandade den sig med blå akleja och nu har jag röd, röd-vit, vit, rosa, blå-vit (dock inte den ljusblå scopulorum som fanns på länken), blå och lila, men inga röd-gula.
Det finns kanske anledning till en liten varning wink.gif Sätt dem inte i samma rabatt unsure.gif

Visst är alla aklejor söta wub.gif . Jag har mina överallt där de inte borde finnas rolleyes.gif Framförallt mellan plattorna på terassen verkar det som, men jag näns (?) inte dra bort dem. Just nu blommar de för fullt.
Leo
Aklejfrö hittar du mängder av här
http://www.thompson-morgan.com/seeds/uk/li...quilegia_0.html
Leo
annchapanncha
Hejsan.
Jag undra hur det går att köpa dessa fröer på internet??? Är det bra kvalitet på grejorna, och hur snabbt kommer dom?? Blir det mycket mera portokostnader???

Tack för svaret

Annchapanncha
Leo
Frö på nätet!
Det har inte varit några problem , jag har köpt från olika företag i England, betalt med kort och fröna kommer i "lådan" på en vecka. Detta har gällt för svenska företag också.
Kvaliteten behöver du inte oroas över. De utlänska fröföretagen har bättre kvaliltet och sortiment än många svenska. Ta tex Br Nelson hur många av deras fröpåsar är förpackade i syrgaspåsar för bästa kvalitet?
portot kostar ca 13:- om man betalat med kort.
Hanna Granberg
Aklejor, enligt min mening den vakraste blomman som finns.
Jag försöker få tag i så många olika sorter och färger som möjligt...
Nån som har lite för övers? unsure.gif
annchapanncha
Tack, Leo,

jag skall definitivt testa att köpa på nätet, det är bara jag som är lite skepptisk till det där med postorder, jag vill liksom se och känna på det jag köper, men Tack i alla fall

Annchapanncha
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon