Full version: collomia
Gsis
Varfr vill den inte gro hos mig, r den svrgrodd? Provade frra ret och inte en kom upp. Nytt frsk i r. Har ltit ngra st kallt frst och ngra r sdda direkt inne. Inte ett liv -cry-.gif Kan det vara bara fr att jag verkligen vill ha den tro unsure.gif

/sa
Helen i Pite Zon 5
Min erfarenhet av den r just att den r lite svrgrodd.... wink.gif Jag brukar ge mina frn en rtt lng svalperiod +0,5-+5,0 sedan fram i rumstemperatur. Igr skolade jag om ngra plantor men sg att massor av frn inte hade grott nnu, s nu str ldan under vxtbelysningen ett tag till.
Gsis
Det var vl typiskt. Nja, den r skert inte hrdig hos mig heller...och lika ndvndig som en bal p slottet.
Nu str den p balkongen igen s fr jag se.

/sa
Helen i Pite Zon 5
Den r hrdig hr hos mig biggrin.gif men jag har upphjda rabatter som kanske hjlper till... Ge inte upp, det kommer skert att 'ploppa' upp ngon liten grodd snart..
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon