Full version: collomia
Gåsis
Varför vill den inte gro hos mig, är den svårgrodd? Provade förra året och inte en kom upp. Nytt försök i år. Har låtit några stå kallt först och några är sådda direkt inne. Inte ett liv -cry-.gif Kan det vara bara för att jag verkligen vill ha den tro unsure.gif

/Åsa
Helen i Piteå Zon 5
Min erfarenhet av den är just att den är lite svårgrodd.... wink.gif Jag brukar ge mina frön en rätt lång svalperiod +0,5-+5,0 sedan fram i rumstemperatur. Igår skolade jag om några plantor men såg att massor av frön inte hade grott ännu, så nu står lådan under växtbelysningen ett tag till.
Gåsis
Det var väl typiskt. Nåja, den är säkert inte härdig hos mig heller...och lika nödvändig som en bal på slottet.
Nu står den på balkongen igen så får jag se.

/Åsa
Helen i Piteå Zon 5
Den är härdig här hos mig biggrin.gif men jag har upphöjda rabatter som kanske hjälper till... Ge inte upp, det kommer säkert att 'ploppa' upp någon liten grodd snart..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon