Österläge
Jag har satt några snödroppar och klockhyacinter i en kruka inomhus, men det kommer bara blad på dem, inga blommor! Är det för vamt för dem inomhus? Kan jag isåfall sätta ut dem, eller får de chocken o dör då? Just nu är det ju jättevarmt här i Göteborg men man vet inte hur länge det fortsätter... Jag har vattnat med Blomstra men det verkar inte hjälpa. Själva bladen är gröna o fina men väldigt långa, är det kanske ljusbrist?

sos.gif
Åsa, mälardalen zon 2
En del lökar behöver gå igenom en vinter för att de ska blomma så har du köpt torra lökar och planterat och enbart haft dem i rumstemperatur kan det vara en förklaring varför de ej blommar.

Annars kan det vara ljusbrist eller att du skämmer bort dem man brukar inte göda förren efter att löken har blommat.
Österläge
Ok, ja jag har haft dem i kylskåp först men sen i rumstemp, kanske är det... Eller ljusbristen då... Om jag sätter ut krukan eller planterar om lökarna utomhus, vad tror du händer då? Snödropparna köpte jag förresten när de redan hade kommit upp, men de rännde iväg o nu har de börjat vissna, men inga blommor... sad.gif
Ophelia
Jag har oxå köpt snödroppar sådär och det är inte speciellt roliga ens när de ska till att blomma. Tror helt enkelt att inomhusklimatet inte är något för dem, de saknar nog ljus och svalt. Jag skötte om dem och såg till att de fick sitt vatten och planterade ut dem sedan med benmjöl. Detta var förra året och nu blommar de mycket vackert och ståtligt i rabatten smile.gif
Österläge
Ja jag får väl göra så oxå, plantera ut den o hoppas på bättre blomning nästa år... Men det är ju synd eftersom jag köpte snödropparna för att få lite vår inomhus, innan den kom igång! Jaja, nu är den ju här iaf så nu har jag blommor på uteplatsen, får glädja mig åt dem...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon