Full version: kaaallt!
estet
Bara plus 1 i går kväll, då åkte blommorna in i hallen!
Nu på eftermiddan är det 11 grader.
Stackarna som redan har börjat sin semester...
e_sedell
Var bor du? Här är dt rna sommar temperaturerna, nu kanske det är lite svalare, efter regnet......
andersen
Bor du inte i sverige? jag bor i stockholms trakten här har vi vissligen regn men ej kallt.
estet
Jo, jag bor i Sverige.
Jag bor efter kusten i Norrbotten, zon 6.
I dag är det hela 13 grader...
Betty
Igår var jag på flygflottiljen F21 här i Luleå. De hade anordnat en flygdag med bl.a. flyguppvisningar, för i år firar flyget 100 år. Det var ca 12-13 grader och rätt blåsigt. Jag är glad att jag hade långkalsonger på mej innanför jeansen!!! rolleyes.gif Om en vecka är det midsommar, hoppas det hinner bli varmare tills dess! blink.gif
estet
Sommaren som kom av sej?

Där jag bor blåser det inte så mkt. men hos mina föräldrar blåser det nästan alltid. Idag hade mamma på sej långkarlsonger! Där kan jag lova att det behövdes. Då var det ändå 14 grader varmt.

Just nu är det 2 grader varmt ute och jag börjar åter bli nervös för mina blommor...

Den kvällen då jag skrev att jag hade 1 varmgrad fanns de dem som bara hade haft 0-gradigt.
Burr, burr. smile.gif
kw zon 7
Norra norrlands inland, zon 7, just nu 3,1 grader. Nattjobbar, men funderar ska jag rusa ut eller? Står luften stilla? Hur mkt blåser det? Är det uppklarnande, eller? Det har gått bra hittills (frånsett några nätter, falskt alarm) men det mesta som man burit ut har stannat i växten, men å andra sidan blir dom ju "härdade" och allt har klarat sig bra hittills, otroligt med den kalla försommar som vi haft. Det är långt ifrån det vi upplevde ifjol,men man upplevt midsommar vid några tillfällen då björken "just så "pass" slagit ut" (norrländska) och "ändå så tar sig" allt till slut om än lite senare.
Kommer bara värmen, då ni! Myggen har i alla fall större problem än vi just nu. Ha ha! (Ont om vatten och kallt)
estet
Hos en på jobbet frös plantor härom kvällen... den kvällen jag bar in allt.
Jag håller med dej om att allt man har drivit upp har stannat i växten sen de kom ut!

För en massa år sedan kommer jag ihåg att det kom ett snö- & hageloväder på midsommarafton.
Kan man göra annat än att titta upp i skyn och asgarva?
Vi får trösta oss med, har vi inte värme så har vi ialla fall ljust!

tongue.gif
estet
Glömde nämna något om temperaturen...2.8 grodor.
Var just och hängde tvätt och det ångade från min utandning.
yla
ja vi har ju inte så kallt men det kom en ordentlig hagelskur med åska här
det vart nästan vitt på marken en stund ,jag va glad att jag inte va ute o gick då för det va stora korn som kom
undras om man kan äta varm sill o potatis annars får vi nog ändra på menyn till missommar om de fortsätter så här smile.gif
*Felix matte*
Brrrrrr!!!!
Igår snöade det och på fredag firar vi midsommar sad.gif
Jag tror jag strejkar mad.gif
estet
Snöade det hos dej! Inte roligt.
Nå nu, kanske jag och mina blommor får lite varmare. Just nu är pendlar termometern mellan 7-8 grader.
Så få se. rolleyes.gif
Eva St
Bara lugn!!!! TVÅ ARBETSDAGAR KVAR TILL SEMESTER!!!!
Klockan 16 på Midsommarafton slår semesterklockan och då KOMMER SOMMAREN var så säkra. Sol, värme och lediga "lata" trädgårdsdagar
Eva St
Iris i V-botten
Eva St,18-06-2003, 01:15]
Klockan 16 på Midsommarafton slår semesterklockan och då KOMMER SOMMAREN var så säkra.

Lyckans dig som är såååååååå säker.
Känner mig lite pessimistisk just nu.
sad.gif
Men jag ska försöka att tro på dig.
Tillsvidare tar jag mig en varm kaffekopp och sätter på mig en kofta.

Trevlig Midsommar på er alla i hela landet....oavsett väder.
Betty
CITAT (Iris i V-botten @ 18-06-2003, 07:43)
Tillsvidare tar jag mig en varm kaffekopp och sätter på mig en kofta.

...jag tog just av mej koftan! biggrin.gif
Luleå just nu: Strålande sol från en molnfri himmel, +18,6 i skuggan och klockan är inte nio ännu... biggrin.gif
(+28,8 på altanen i söderläge) tongue.gif
Det finns hopp!!!
*Felix matte*
Skönt att höra att varmfronten närmar sig
Än så länge har jag tjocktröjan på mig. +12 men blåser lite kyligt
katti
Huuva nu börjar det ju mulna igen.. vad är det för en stil? mad.gif
I helgen far jag och min sambo ner till dalarna... hoppas de har lite bättre väder där.. men det såg inte lovande ut igår på smhi sad.gif
Betty
Äsch Katti, det där är ju bara nå tunna slöjmoln, de drar nog bort ska du se! biggrin.gif
katti
Hoppas du har rätt, men jag tycker nog att de börjar mörkna... fast det är gode mysigt när det regnar smile.gif smile.gif så det gör inte så mycket tongue.gif
katti
jag tror nog att jag tar det säkra för det osäkra och far och rider nu
Betty
"Mina" moln är inte ett dugg mörka! tongue.gif
katti
Bor du snäppet längre norrut kanske? Molnen kommer söderifrån.. för jag håller med dig, "dina" moln ser inte ett dugg farliga ut smile.gif
Betty
Ja, ett litet snäpp norrut; Luleå. biggrin.gif
estet
Idag var solen och värmen välkommen! biggrin.gif
Det var många som gick på semester i dag på jobbet, de var ju överlyckliga förstås.
Syrenen verkar också ha gillat läget för nu minsann har den blomknoppar som slår ut vilken dag som helst.
Nu snart kanske man kan börja ha shorts ute, istället för fleecejacka, keps och handskar! laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon