Full version: Flytta Nyponrosbuske
Parry
Ska flytta tv buskar ngra meter s de bildar en tt "hck" ngra meter bort dr de redan sitter 5 buskar, min tanke r att jag ska flyta dem s de blir 7 st med lite jmnare avstnd...

Gr detta att gra, ska bara flytta dem ngra meter s jag tnka grva rejlt runt dem fr att f med s mycket som mjligt???

Hoppas p svar / Pr
KURT
Nyponrosor r mycket tliga, s det gr nog bra. Grv s att du fr med s mycket som mjligt av rotsystemet, lgga grna en presenning runt rotsystemet s r det lttare att f upp och man tappar inte s mycket jord. Frbered den nya planteringsplatsen, med gdslad drnerad jord, och vattna ordentligt.
Parry
CITAT (KURT @ 30-03-2007, 10:10) *
Nyponrosor r mycket tliga, s det gr nog bra. Grv s att du fr med s mycket som mjligt av rotsystemet, lgga grna en presenning runt rotsystemet s r det lttare att f upp och man tappar inte s mycket jord. Frbered den nya planteringsplatsen, med gdslad drnerad jord, och vattna ordentligt.

tack kurt fr tipset, ska prova i helgen....

Mvh Pr
Flarne
Nr p ret kan man flytta nyponrosor?
Vra rosor r nu 3 r gamla och vi ska flytta dem en meter och stta lite ttare.

Kan man gra det nu i oktober??
Tesa
Helst ska man flytta buskar i viloperioden dvs nr de tappat alla blad s de inte torkar ut..
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon