Full version: Känguruäpple
Eva St
Hur har det gått för er andra som satte Känguruäpple har de kommit upp och hur lång tid tog det innan de grodde.
Satte mina 13/3 och än syns inte ett spår finns det hopp ändå
malin72
så här har dom andra haft det....det verkar som att dom tar tid på sig dunno.gif håller tummarna tummenupp.gif annars får du nya frön eller en stickling om det finns blush.gif

kängurusådd 07
Eva 33c
Ja det tog 2 månader för mina att visa livstecken. Både de som såddes i krukor och de som såddes i "stjärtlapp". Höll på att ge upp alldeles. devil.gif
Men nu är det lugnt igen... angel_not.gif
sqrulan
smiley_small_hug.gif

Jag sådde åxå mina den 13/3 och det har kommit upp
4 plantor som nu är ca 3 cm.

Jag började se livstecken för några dagar sedan,så ge
inte upp ännu.Jag hadde väldigt varmt då dom grodde,
kanske det hjälpte till.

Om jag nu klarar av att hålla liv i dom,så kan jag skicka
en till dej senare, Eva St.Jag behöver inte fyra stycken.

Dom ska få växa till sig lite mera först,hör av dej om
nån vecka så får vi se. ps/dina kan ju gro tillslut/
Eva St
Blir ju lite lugnare när jag hör hur ni haft det med Kängurusådden får väl gå ut och köpa en stoooor påse tålamod så länge
thanks.gif Ni är ju otroliga var så säkra att jag hör av mig om det inget blir men först ska jag sätta mig och tala vänligt till mina krukor angel_not.gif får vi se om det hjälper
Eva St
tummenupp.gif
Tror Banne mig det hjälpte ser tydligt en grön nacke idag och med lite god vilja och förstoringsglas tror jag två till är på gång yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif Skam den som ger sig a0a.gif
sqrulan
bravo.gif bravo.gif bravo.gif

Va roligt att dom grodde tillslut,lycka till nu!!

Mina har bara 2 små blad ännu,så nu får dom
ta och raska på lite.

Eva St
Du har ju kommit långt du som har blad hos mig är det en liten liten grön sytråd med något lite grönt överst
Men nu är vi i alla fall med på banan biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon