Full version: Midsommar
torpamatören
... och jag ska ha min första fest i mitt nyinförskaffade torp eftersom jag fyller jämt. Så man får väl duka i boden för säkerhets skull. smile.gif
andersen
Är det en inbjudan? fest tackar man inte nej till biggrin.gif
torpamatören
biggrin.gif
Jag klurar på hur jag ska få plats med alla om det börjar (... fortsätter ...) regna och blåsa. Det känns ju som ett slott mitt torp (eftersom det är alldeles mitt) men det är nog mer likt en koja rolleyes.gif
Almdalen
Skall du ha mycket folk kanske du kan hyra ett Partytält, det finns även med gasolvärme. Annars är det ju så "att finns det hjärterum så finns det skärterum". Dina vänner tränger nog gärna ihop sig om det behövs.
Hoppas att du får en trevlig födelsedag och att solen skiner på dig.
wub.gif
Ingegerd
Fialotta
CITAT (torpamatören @ 13-06-2003, 18:46)
... och jag ska ha min första fest i mitt nyinförskaffade torp eftersom jag fyller jämt. Så man får väl duka i boden för säkerhets skull. smile.gif

Grattis till ditt torp och
din första fest där...jag delar med mig av sol till dig...
skratt o skoj brukar göra att himmlen spricker upp rolleyes.gif
Trevlig Midsommar wub.gif
Sylvia
Grattis både till de jämna åren och till det nya torpet!
Hoppas solen skiner över både dig, gästerna och torpet!
torpamatören
Det blev jättebra fast det var den regnigaste och blåsigaste midsommaren på flera år. En av mina vänner hade med sig en kille som varit scoutledare så han pusslade ihop ett stort tak med hjälp av småaspar som ändå skulle ner och en pressenning. Så det blev ett extrarum ute biggrin.gif

Vi hade jätteroligt. Jag älskar mitt torp
Hannele
Låter härligt!
Själv uppfostrade jag fyra scouter själv... tongue.gif
Alltid bra att ha.
torpamatören
Ja, jag är lite avis och önskar att jag kunde själv. Man verkar lära sig mycket nyttigt hos scouterna. Mina barn har tyvärr inte visat nåt intresse fast jag har försökt dra dit dem. De tycker att det är roligare att spela datorspel och chatta.
Sylvia
Man ska börja tidigt. Om man försöker få dit datorspelande tonåringar så lyckas det inte.
Själv är både min man och jag gamla scouter sedan barnsbenen, vi är med ännu lite grann, och två av våra tre ungar blev det också. Den yngsta blev däremot polis! biggrin.gif laugh.gif
Hannele
Scouter vet, hur man semestrar billigt.
Våra tonåringar cyklar iväg, hyr kajak eller lånar båt, lagar mat på spritkök och bor i tält.

Scouter lär sej en hel del om natur och växter också. rolleyes.gif
ToT
hmmm,
jag var också scout som ung, kapade också villigt av aspar och annat för att bygga vindskydd och vad det nu var.

men sedan jag köpte hus har jag blivit mer hård när det kommer till aspkapning då jag märkte att de fulingarna skickade fullt med rotskott om man tog dem direkt.
något som man som scout inte tänkte på då man böt lägerplatser mest hela tiden... nu ringbarkar jag hårt istället...

heute heute gute Leute...
Hannele
Ringbaraka aspar...?? wacko.gif
När man kan forma aspar till vackra bollar! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon