Full version: Trädgårdsprydnad
Bee
Hej alla,

Är det någon som vet var man kan köpa en liten katt i granit? Jag vill helst ha en katt i trädgården, grodor och ugglor frestar mig inte alls.
För några år sedan såg jag sådana hos Vellingeblomman söder om Malmö men jag köpte inte. Tyckte den var för dyr. Det var snålheten som bedrog visheten! Jag har ångrat det sen dess för jag har inte kunnat hitta "min" granitkatt någon annanstans sen dess. Och jag har letat, det har jag.

Så nu frågar jag er här, har ni några tips på var man kan hitta den?

Eta: jag stavar som en kratta. Blev visst fel i rubriken "jen" skall läsas "jag" smile.gif
Merlin

Såg en massa granit- och betongkatter på trädgårdsmässan, jättesöta liggande, sovande, sittande i alla möjliga storlekar wub.gif
Blomstertanten
Här finns det katter i granit ! http://www.gardenaquatica.com/html/tradgkonst.htm
Bee
Men guuuuh.... där är den ju! I allafall en kusin. Den hukande katten. Oohhh, vill ha, vill ha!! Tack för tipset, Blomstertanten!

Merlin: du råkade inte se något tillverkarnamn? Hukande katten ovan ser underbar ut men ..... den är ruskigt dyr, inkl frakt nästan 900 kronor (nu är jag där igen!)
Kamilla z 7
Tänk så här;en katt i granit håller tills jag ligger på frostfritt santa.gif och vad blir kostnade per dag då?
Genast mycket billigare va? flirting.gif
Bee
Tack för stödet, Kamilla. Precis vad jag behöver smile.gif Och den kommer ju att finnas i många många år....
Herregud, den är ju jättesöt!
Tezzla
CITAT (Blomstertanten @ 30-03-2007, 13:07) *
Här finns det katter i granit ! http://www.gardenaquatica.com/html/tradgkonst.htm

Vilken kul länk! Men vad är det här:

unsure.gif whist.gif blush.gif confused.gif En sån skulle inte jag vilja ha...
Blomstertanten
Onekligen en rätt konstig ställning !!! blink.gif
Undrar vad de håller på med ? blush.gif
Sylvia
Förresten så "din" granitkatt är med på senaste nr av AoT också, på en bild som visar en trädgårdsvy!! Jätte fin!
Bee
Jag har beställt katten nu. Det skall bli kul att se om/hur kvarterets främsta jägare, grannens katt, kommer att reagera!

Tack för tipset om AoT, Sylvia! Skall kolla i den. På bilden på sajten fick jag faktiskt inte helt klart för mig hur katten ser ut i ansiktet. Jag vill gärna att den ser hyfsat glad ut!
Gossen Ruda
Vet inte om jag dyker upp här som en glädjedödare men Cotswold stone som tydligen kissen är gjord av är kalksten och absolut inte granit och den lär inte bli långlivad i vår försurade värld. Läs mer om Cotswold stone på Wikipedia.
Bee
CITAT (Gossen Ruda @ 01-04-2007, 21:56) *
Vet inte om jag dyker upp här som en glädjedödare men Cotswold stone som tydligen kissen är gjord av är kalksten och absolut inte granit och den lär inte bli långlivad i vår försurade värld. Läs mer om Cotswold stone på Wikipedia.

Hoppsansa. Då lär jag få en grön katt vad det lider smile.gif Jag har nämligen några skånska kalkstenar i trädgården och dom trivs inte riktigt i det västsvenska klimatet. Varje vår får jag tvätta bort det gröna som kommer på dom.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon