tayloredman
Spola Vildpelargonutställningen hos Blomsterlandet!!!

Hej Alla pelargonälskare.

Körde igår från Bokenäs (nära Fiskebäckil) tio mil till/fr Trollhättan för att beskåda vildpelargonior – en utställning som jag prickade in för länge sedan genom olika reklaminslag på nätet. Föreställ er min besvikelse när jag på utställningsplatsen endast fann ett halvdussin växter, flera utan namnskylt och i ganska dåligt skick. Pelargoniasällskapet hade ställt upp med några sticklingar men ingen representant närvarande. En trevlig person hos Blomsterlandet gjorde sitt bästa för att hålla sticklingarna vid liv med vatten och reda ut vad som var vad. Kan man verkligen kalla detta för en utställning? Jag hade i förväg genom e-mail bett Blomsterlandet i Trollhättan om mera info (utan att få svar) och ringde också för att höra om det verkligen var material från Fischer Gmbh som skulle ställas ut. Jag känner mig verkligen lurad av – för att inte tala om bortkastad tid eller hål i bensin-kontot. Det blev inte en enda pelargonia köpt för min del.

Bifogar bild av totala utställningen.

CurlySue
fy vad dåligt!! thumbdown.gif
Hade begärt någon ersättning om jag var du...åtminstone påpekat för dem hur besviken du blev.
Då kankse de tänker sig för innan de lurar folk igen.
Merlin

Nej stackars dig! Detta är ju botten angry.gif Säkert har fler än du blivit lurade att åka dit ranting.gif hade jag bott vid västkusten hade jag nog också tagit mig dit för att titta på utställningen angry.gif ranting.gif thumbdown.gif
renate
Jag hörde från en annan forumist i går om denna usla pelargonutställning.Ska man ordnar en utställning borde det finnas material och en representant för sällskapet,dålig stil tycker jag.
Ammoura
Lite mer var det väl allt. Vet att svärmor iallafall köpte 7 st nya sorter.
Du skulle åkt på orkidée/hoya-utställningen, den var enorm. Mycket välgjord och med kunnigt folk.

Måste ju försvara "mitt" Blomsterlandet, bor i Trollhättan. Tycker dom är jättebra och framför allt otroligt trevlig personal.
Sen när jag vill ha större utbud så åker jag ju till Blomsterhallen i Uddevalla som har mycket mer men där försvinner också den trevliga känslan.. En utländsk man som alltid följer mig med blicken och alltid lyckas vara precis där jag är..
Därför väljer jag oftast att stanna i trollhättan istället. Bäst av allt är dom underbara reorna på överblommade orkidéer, har köpt flera 50-kronors som blommat om efter bara några veckor.
Ulrika.S
Hej Lynn!

Verkligen tråkigt att ditt besök på pelargonutställningen blev en besvikelse.
Vi som har arbetat med pelargonutställningen på Blomsterlandet vet hur mycket arbete som lagts ner i planering och förberedelser. Det är första året vi har pelargonutställningar och allt kanske inte klaffat och det finns mycket vi kan bli bättre på. Vi är väldigt tacksamma för synpunkter på hur vi kan bli bättre i framtiden.
Vi har fått väldigt positiv respons, bättre än vi kunnat förutse. Tyvärr fick vi i sent skede besked om att Fischer Gmb inte kunde bistå med önskat antal botaniska sorter. Detta tonade vi då ner i marknadsföringen.
Vårens tidiga intåg har lagt en oväntad hög belastning på vår personal, som just nu arbetar för högtryck. Detta är väldigt roligt men kan i viss mån ha påverkat.
Beträffande representanten från Pelargonsällskapet, så blev den person som skulle varit där på fredagen dessvärre sjuk och vi fick inte tag i någon ersättare förrän på lördagen, då representant fanns på plats.
Jag hoppas att detta besvarar en del av dina frågor. Vi tar tacksamt emot förslag på hur vi kan förbättra. Skicka e-post till info@blomsterlandet.se, med ämnesrad ”Pelargonutställning”.
Med vänliga hälsningar
Ulrika Stjernfelt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon