Hej allihopa!
Jag undrar om var jag kan få tag på kronärtskockplantor (inte frön), det skulle vara intressant att prova odla denna läckerhet i det nordligaste beddgrader (Gällivare :-) ). Jag har förresten provat med vinrankor och det gick bra.
Ha det gott så länge
Michel
Kronärtskocksplantor kan du säkert hitta på nån plantskola i maj-juni.
Du kan gärna få köpa ett par plantor av mig om du inte hittar på plantskolan, jag har gott om fina plantor och det går bra att skicka på posten. Maila eller skicka ett PM till mig.
Vilken sort har du Gurkan
ingrid fuxwall
30-03-2007, 21:55
CITAT (Gurkan @ 30-03-2007, 22:39)

Du kan gärna få köpa ett par plantor av mig om du inte hittar på plantskolan, jag har gott om fina plantor och det går bra att skicka på posten. Maila eller skicka ett PM till mig.
Hur stora är din nu?
Vore glad om du kunde visa oss bild.
ingrid
Sorten heter Green Globe, odlade den förra året och det blev mycket lyckat. Inte så jättemånga skockor men dom var fruktansvärt goda och plantorna mycket dekorativa.
Just nu är plantorna ca 15-20 cm höga.
Ska försöka få in en bild lite senare.
CITAT (Gurkan @ 01-04-2007, 13:30)

Sorten heter Green Globe, odlade den förra året och det blev mycket lyckat. Inte så jättemånga skockor men dom var fruktansvärt goda och plantorna mycket dekorativa.
Just nu är plantorna ca 15-20 cm höga.
Ska försöka få in en bild lite senare.
Åhh det är ju just Green Globe jag är ute efter brukar sätta dem varje år men glömde totalt bort dem i år. Har du några plantor att sälja och vad tar du för dem i så fall???
Hej Eva !
Jag tar 30:- för dem + porto.
Maila mig om du är intresserad.
Säljer lite andra plantor också, kolla min hemsida
Greenhouse Billeberga om du är nyfiken.
Edit :
Hittade en bild från förra året :
Svante, zon 1
05-04-2007, 12:18
Kul, jag visste inte att du hade börjat sälja plantor. Jag skulle handlat om det inte vore för att jag redan har sått allt jag har plats för. Lycka till med försäljningen!
CITAT (Svante, zon 1 @ 05-04-2007, 13:18)

Kul, jag visste inte att du hade börjat sälja plantor. Jag skulle handlat om det inte vore för att jag redan har sått allt jag har plats för. Lycka till med försäljningen!
Tack. Jag kan skicka ett mail till dig när det är dags att stå på torget i Lund om du är nyfiken på att komma förbi och kolla och provsmaka lite hemgjord morotsmarmelad eller chilisås.
CITAT (Gurkan @ 05-04-2007, 12:09)

Hej Eva !
Jag tar 30:- för dem + porto.
Maila mig om du är intresserad.
Säljer lite andra plantor också, kolla min hemsida
Greenhouse Billeberga om du är nyfiken.
Edit :
Hittade en bild från förra året :

Spännande kollar din sida efter helgen - får huset fullt med folk i Påsk så jag får nog ägna mesta tiden i köksregionen skulle jag tro
Hör av mig när jag kollat
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.