A. Jolie
31-03-2007, 10:33
Jag duschade mitt barn varje dag ända till för ett halvår sen, nu är det varannan dag. Kom på själv att varje dag kanske var lite för mycket, vad vet jag? Hur ofta badar el. duschar ni Era barn? Mitt barn är 3 år så skitig blir han ju men det måste väl barn få vara också
anneli85
31-03-2007, 11:13
Oftast blir det bad varannan dag, ibland var tredje, för övrigt så är det ju morgontvätt varje morgon eftersom båda mina barn har blöja än så länge och då blir det ju lite instängt.
Jag duschar aldrig mina barn.
ingrid fuxwall
31-03-2007, 20:31
CITAT (Ralf @ 31-03-2007, 21:07)

Har du några barn?
CITAT (Ralf @ 31-03-2007, 21:07)

CITAT (ingrid fuxwall @ 31-03-2007, 21:31)

Har du några barn?
Om du tittar i Ralfs album "Sommaren 2003" så finns där en bild på Ralfs söta dotter och stilige son - båda stora nog att duscha sig själva utan hjälp av sin far... därav hans svar
tiagirl
01-04-2007, 10:30
Småtjejerna här badar ett par gånger i veckan, tre i bland. Beroende lite på vad dom gjort... En heldag ute i trädgården renderar mkt skitigare barn än om vi varit ute å åkt bil hela dagen!
Men det är ju inte "nyttigt" att duscha/bada varje dag så det är det ingen som gör här! Så är vi sex pers på en vvb som bara flyller knappa halva badkaret med hett vatten.
Jag badar/duschar min dotter så sällan som möjligt. Hon är snart 6 år och har alltid haft extremt torr hud. Måste smörja in hela henne med kräm efter varje dusch och händerna så ofta jag kommer ihåg/orkar.
För min flicka som är snart 6 år blir det bad ungefär 1 gång i veckan, ibland oftare. Duscha vill hon inte göra. Annars så tvättar hon sig över hela kroppen innan hon lägger sig. Att bada varje dag är nog varken nyttigt eller nödvändigt. Huden blir uttorkad som sagt.
Och Lilleman är ju lite speciell med alla sina kräkningar så han behöver ju bada oftare än syrran egentligen, men jag brukar tvätta hans hals och nacke flera gånger om dan med en tvättlapp o när han badar tar jag barnolja i vattnet.
netaave
01-04-2007, 14:17
Dom duschar väl när det behövs, ca 1-2 ggr/vecka, lika gör jag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.