lena:-)
Glömde hela "trådbacken" med pelargonerna ute inatt. Såg det när jag intog frukosten. Fiberduken hade blåst av och där stod de och vårvinden riste i bladen. De såg friska och vårglada ut trots denna natt i det fria....ibland har man lite tur....
sweatingbullets.gif
Alexander-VG-zon3
är det runt 0c och inte under -3c så kan dom klara sig , tur det inte var hård frost unsure.gif
lena:-)
En liten fundering, kan man med noga kolla på natt-temperaturen ha dem ute redan nu? Med fiberduk och allt? Blir det frostigt så ställer man klart in dem. ( nu blev det en fråga som kanske hamnade lite fel)
Alexander-VG-zon3
ja så länge dom inte får frost kan du ha pelargoner ute nu dagen är varm , jag har haft mina kannor och änglatrumpet och fuchsia ute i två veckor
Anders zon 1
Fast perlargoner behöver mycket värme för att växa så jag skulle nog vänta med att sätta ut dem tills det blir lite varmare på nätterna. Min erfarenhet är att om man sätter ut dem för tidigt så finns risken att de stannar i växten och inte kommer igång ordentligt förrän långt fram på sommaren.
renate
Jag håller med Anders,det är för kallt än att ha pelargoner ute.Mina står inne på fönsterbänken mot söder där de får full sol,de växer och har knoppar.Fuchsiorna står på inglasat altan med fiberduk över på natten,det är frost här varje natt ca-4°.Pelagonerna flyttar jag ut på altanen när det inte är risk för nattfrost,de är aldrig utomhus,förutom när det är för varmt och jag reser bort,då flyttar jag ut dem.Fuchsiorna flyttar ut när det inte är nattfrost längre.
Alexander-VG-zon3
mina Fuchsior växer på jätte bra ute , och pelargoner växer på bra om dagarna är värma vilket dom är . och det blir ingen försenad blomning . pelargoner växer jätte bra i +20c +25c vilket det är i solen hos mig
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag skulle bara ställa ut dom på dagen och sen ta in dom över natten. Dom skall ju avhärdas först. Även om dom tål mycket men inte direkt från värmen till o grader

Elisabeth

[attachment=951:P.Deacon_Birthday.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon