Full version: Äntligen hemma!
*Stintan*
Japp igår var jag alltså och hämtade hem min lilla ulltuss Etty. Så liten, så söt o så go.
Finns en viss risk att det kommer att bli en bortskämd liten fröken det här fniss.
Hon gillar att vara nära hela tiden och det får hon såklart vara så hon har fått
en kudde bredvid datorn där hon gillar att ligga o sova eller bara kika lite
[attachment=889:30_MARS_012.jpg]
[attachment=890:30_MARS_018.jpg]
Var hon sov inatt? Det talar jag inte om haha.
Alba
Åhhhhh Stintan......hon är såååå underbar. Lilla Etty vill ta henne i famn.

Å du Stintan....vet du att jag har gissat var Etty låg inatt........men jag lovar att inte berätta för någon.
mamamaggan
Vilken liten sötnos! Klart hon ska vara nära matte hela tiden.

Känner igen det där från när vi skaffade våran katt.
Irene_L
Åhhhhhhh Stintan! Grattis till den lilla blomma.gif
Vilken underbar tjej! Man vill ju bara pussa och krama henne smiley_small_hug.gif
Sailor Pluto
Jättejättejättesöt wub.gif ! Grattis rose.gif .
faith
Åh, så söt hon är! wub.gif Pussa henne lite från mig.
evelina
Ja hon är en guldklimp! Förmodar att hon sov på liknande ställe som Hugo. innocent.gif

Stor smiley_small_hug.gif från brorsan Hugo!! wub.gif
Lyckliga oss som har fått sådana goa ulltussar.
*Stintan*
Tack för alla fina kommentarer om min lilla älskling

Ja Evelina jag säger detsamma, lyckliga oss!

Kan inte låta bli att visa en bild till idag
[attachment=894:etty11.jpg]
AnitaO
Och så säger man att lycka inte går att köpa för pengar!
Det går ju visst biggrin.gif
Vilken sötnos wub.gif
Anki på Öland
En sån gossing!!
Anki
zaaritha
Ras?
SÅ utgullig!
Snöflinga
Lyckliga, lyckliga er .... suck .. önskar er all lycka med de små pälsbollarna och ser fram mot massor med kort smile.gif
yla
fniss jo jag såg då dom åkte o en som strålade va de o en som fann sej väl tillrätta i den andras tröja ,,ja dom gillade varandra de syntes,,
ett litet liv att ta hand om visst är de nå visst,,erik hälsar
*Stintan*
Redan har den lilla sötnosen sett ut en ypperlig plats att sitta eller ligga på för därifrån kan hon nämligen ha stenkoll på matte så hon inte smiter iväg nånstans för det går ju inte för sig. Platsen är soffans ryggstöd hihi.
o så va det inte meningen att det skulle bli två bilder hmhm
yla
jahaja du kan lägga in två bilder o jag ingen snyft
men fin e hon jo,,så du skulle kunna ha två likadanan hihi
Alba
Oh lilltussen - balanskonstnär är hon
evelina
Dom lär sig snabbt!! yes.gif Hon är så söt lilla Etty.
Biggan_
Jesses vad söta dom är, era valpar! wub.gif wub.gif wub.gif
Ett stort grattis och Lycka Till med era nya älsklingar! blomma.gif
Leia
wub.gif wub.gif wub.gif vad mer kan man säga?
stennie
Urgullig wub.gif
*Stintan*
Idag fick min lilla älskling en ny leksak som hon tycker är jätterolig.

yla
alltså hon är ju uuuuursööööööt smiley_small_hug.gif
[attachment=1117:yla070403i.jpg]
ylavalpen hälsar o
[attachment=1119:ada070402.jpg]
adavalpen hälsar o
[attachment=1118:molly070402.jpg]
mollyvalpen hälsar till syrran
*Stintan*
Etty och matte önskar er alla en Glad Påsk [attachment=1148:glad_påsk.jpg]
Alba
Nämen lilla ulltuss.......Glad Påsk Etty och grattis till din första leksak.
Hälsa till matte också från tant Alba
evelina
Sååååååååååå söt hon är i sitt påskägg!! wub.gif
faith
CITAT (Stintan43 @ 05-04-2007, 12:12) *
Etty och matte önskar er alla en Glad Påsk [attachment=1148:glad_påsk.jpg]

Glad Påsk Etty och matte! wub.gif
*Stintan*
Tant Alba verkar va en kul tjej flirting.gif
*Stintan*
Ja äntligen hemma kan jag säga för andra gången nu om min lilla Tindra, ja Etty fick ett nytt mycket passande namn som hennes jättegulliga fadder yla kom på för ett bra tag sen. Eftersom jag blev sjuk och liggande på sjukhus så fick Tindra åka tillbaka till sin mamma och uppfödare och dom har varit jättegulliga och tagit hand om henne i över en månad. Många roliga och mysiga dagar har Tindra oxå fått tillbringa hos yla och hennes Erik och katterna och det har känts så himla bra att hon fått vänja sig vid andra hundar och katter inte att förglömma vilket jag tycker är viktigt. Social träning tycker jag är jätteviktigt för en valp.

Hon har blivit jättestor, fast hon är fortfarande en liten liten urgullig vovve, och duktig som bara den är hon. Jag är såå glad att jag kunnat hämta hem henne igen och nu får vi börja lite på ny kula. Nu ligger hon här bredvid mig på en stol helt utslagen efter dagens strapatser och resa min lilla älskling. Hon är så otroligt söt den lilla tjejen och jag är bara lycklig att hon är min.

Fick ta en bild med mobilen för såklart va kamerabatteriet slut slap.gif
[attachment=3237:äntligen...003.jpg2.jpg]
malin72
åh vad härligt Stintan att hon är hemma nu tummenupp.gif wub.gif
Alba
Åh Stintan så underbart att få hem bäbisen igen. Så skönt att veta att lilltussen har haft det bra hos Yla och Erik, den charmgossen.
Jag antar att lilltussen inte får gå långt utom synhåll för dig nu. Du har en hel del att ta igen.

Lycka till och ha det riktigt jätte bra tillsammans.
*Stintan*
Tack Malin och Alba. Ja att hon skulle gå så värst många steg ifrån mej behöver jag inte oroa mig för hon följer en vart man går och vill alltid vara nära och det hoppas jag fortsätter.
yla
ja du ser hon har inte glömt dej trots att hon vart hos mej (obs skojjar)) hihihi
nu e hon nöjd som får vara med sin allldeles egen matte
kanske blir hon som erik som vill ha sin matte för sej själv även om han är en gentleman,mot små flickor i lagoma doser
*Stintan*
Efter två dagar hemma har Tindra nu skapat sig ett eget rum! Under mitt databord! Alla sina leksaker har hon släpat dit och lagt dels i sin lilla bädd och dels i en snygg hög alldelels utanför. Att det är lite knöligt att ligga på en massa leksaker tycks inte bekymra lilla damen det minsta. Matskålens placering är dock tillfällig(gör ju allt för att det lilla livet ska få i sej lite käk fniss). Sen brukar ju mina fötter va där oxå. Här märks det verkligen att Tindra gillar att vara nära det hon bryr sig om. Hon såg verkligen rolig ut då hon gick och hämtade den ena grejen efter den andra från en korg jag lagt alla hennes leksaker i.
[attachment=3339:tindra_049.jpg]
Alba
Lilltussen....jag ser henne framför mig när hon bär sina älskade leksaker och tycker väl att matte har flyttat på alla sakerna. Klart man ska ha maten nära om man blir sugen på en liten bit.

Hon känner sig säkert trygg under bordet och med dig i närheten. Tänk så bra då kan du med gott samvete sitta vid datorn länge.

Ge henne en kram och hälsa henne välkommen hem till matte igen... från mig.
Bettis
Så gullig wub.gif wub.gif wub.gif
*Stintan*
Ja Tindra börjar bli mer o mer som en liten vildbatting, ibland får hon helt fnatt o far runt som ett jehu. Världens sötaste goaste lilla vovve är hon iallafall.

Hon blev ju lite bortskämd med kompisar när jag va på sjukuset och ibland går hon ut på balkongen och
verkar sakna något som åtminstone fanns hos yla.

[attachment=3531:tindra_balk2.jpg]
Gillan
Okej, nu har jag ju hittat den här tråden och får väl lov att följa världens sötaste lilla Tindra då! Hon är ju bara för ljuvlig wub.gif
*Stintan*
Klart att hon är hihihihi!
*Stintan*
Liten uppdatering flirting.gif

5 månader har sötisen hunnit bli o gillar att knata runt i blåbärsskogen och plocka ett o annat bär
vi har oxå hunnit med att träffa brorsan Hugo och Ylas Erik när vi va på odlaträff för ett tag sen
och Tindra tyckte det va jätteskoj att lattja med brorsan.
[attachment=4729:tindra_i_bbskogen.jpg]

[attachment=4730:tindrahugo.jpg]
Alba
Hon är ju bara såååå söööt.

Lilltussen ......jag vill ta henne i famnen och borra in näsan i pälsen....mmmmm.
Leia
Ja, jösses så söt! wub.gif
*Stintan*
Oj oj vad tiden rinner iväg, nu har min lilla älskling hunnit bli drygt 6 månader och busar runt mest hela dagarna.
Mycke tid ägnar vi i skogen och ofta får hon vänta in sin betydligt långsammare matte hihi.
[attachment=5989:Tindra_171.jpg]
Snöflinga
Sicken sötnos, den vill man smiley_small_hug.gif .... Hon ser verkligen ut att tänka "Sno dej på matte, bättre kan du"
Alba
Oj oj vilken sötnos. smiley_small_hug.gif

Jag ser jur hon tänker....matte kom nu......gå LITE fortare.......har inte tid att vänta när du fotar. Har så mycket att upptäcka förstår du.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon