Hoppsan
Såg på Koloniprogrammet på TV4+ om nån karl som odlade potatis så att han fick färskpotatis till midsommar. Nån som vet hur han gjorde? Han satte dem alltså inne till att börja med...
therese.kvist
Vi diskuterade detta förra våren oxå!
Det finns säkert kvar en gammal tråd från förra året
om du tar på sökfunktionen!!!
rosita
Jag satte en potatis i en hink förra veckan (zon 1) och har den inomhus på natten och utomhus på dagen, vattnar regelbundet och hoppas på färskpotatis till pingst! Om du gör så här, så har du säkert potatis till midsommar! Lycka till!
ingrid fuxwall
Har gjort som Rosita, fast för två veckor sedan.
Blasten växer fint och jag hoppas det frodas även under.

ingrid
Tobias80
CITAT (Hoppsan @ 31-03-2007, 19:01) *
Såg på Koloniprogrammet på TV4+ om nån karl som odlade potatis så att han fick färskpotatis till midsommar. Nån som vet hur han gjorde? Han satte dem alltså inne till att börja med...

Hoppsan-Nu vet jag inte var du bor men jag bor utanför Uddevalla i Bohuslän. Förra året satt jag min potatis ute direkt i jorden runt första maj, hade helt underbar färskpotatis till midsommar, och jag tänkte sätta ungefär samma tid i år om inte lite tidigare om vädret tillåter. Men annars är det med att sätta i en hink verkligen att rekomendera, jag vet många som gör så med gott resultat.

Lycka till!!
Jonas70
Själv så har jag på prov satt potatisar i mjölkpaket, och de står nu i mitt kallväxthus för att förhoppningsvis gro snabbare än de jag tänkte plantera på frialand om ett par veckor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon