Monchichii
31-03-2007, 23:25
När börjar blomsterhandeln sälja uteblommor och växter? Jag har sett att påskliljor och pensér säljs. Men de andra växterna?
MVH
Monchichii
Alexander-VG-zon3
31-03-2007, 23:27
på växthuset i Kristianstad har dom börjat att sälja ute växter sen en bra tid tillbaka , och i skåne allmänt nu har dom flesta börjat skulle jag tror , vet inte hur det är på andra ställen
fast nu är det ju en plantskola iförsig men blomsterhandlarna har med börjat här runt om mig att sälja. dom som har ute blommor har också börjat
Piccante
31-03-2007, 23:39
Förra helgen var vi i Borås och Fristad, zon 3-4? kanske rent av 5?? De hade uteväxter på Blomsterlandet i Borås och på plantskolan i Fristad som vi åkte förbi. Så nog finns det uteväxter att köpa redan. Men påskliljor och penséer dominerade utbudet än.
Blomstertanten
01-04-2007, 18:57
Tror de flesta (söderut i alla fall ) öppnar första maj. Det brukar vara då den stora utesässongen sätter i gång, men hur det är längre norrut vet jag förstås inte.
Jag var på fredag i Rångedala Plantskola, där var det full aktivitet med att packa upp perenner. De hade kommit och ca. hälften var redan utplacerde. Alla träd och buskar var också på plats.
Mig vetligt öppnar de flersta plantskolor här i Sydsverige den 1 april .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.