Full version: Jag vill tacka!
Pia L
Jag är helt mör i kroppen, och det kommer att ta många dagar att återställa en reumatisk kropp efter det här dygnet.
Först startade min resa med bussen från Sundsvall 6.45 (jag ska inte klaga, Ladyn startade 5.05) sen trodde vi att vi skulle anlända till Älvsjö till 11, men ack vad vi bedrog oss, vi kom snarare 12.45.
En välkomstkomité tog emot oss med öppna armar och det kändes som vänner som man inte hade sett på länge, fast det egentligen var människor som man aldrig hade träffat någon gång innan, många kramar och skratt och fotografering förstås.
Väl inne så skulle vi söka upp Impekta för 13.00 träffen och där stog Maggan H (med dotter?) och väntade, ännu mera kramande och handskakningar, och fotografering förstås.
Jag drog iväg med Tobb och Wolkenkrabber och gjorde av med en massa pengar medan vi väntade på rosföredraget som vi skulle samlas vid 14.45, en lite Brutal smög sig ner i påsen hos Adrian yes.gif
14.45 i väntan på att Kerstin skulle starta sitt föredrag så slöt sig Andeas Blomkvist till sällskapet och vi lyssnade alla på ett intressant föredrag om rosodling i kallt klimat.
Efteråt står vi alla och undrar, HUR ska vi alla kunna få plats någonstans och fika tillsammans, vi tågar i samlad trupp till entréhallen där det finns ett fik och rådiga kvinnor, börjar möblera om i fiket, det blir långbord där vi alla 15 (ev, fler) samsas och fikar tillsammans.
En oförglömlig dag, tröttande javisst, men helt klart värd alla smärtor som jag idag har. Jag vill tacka alla ni som kom och var med, ett underbart härligt gäng allihopa, jag hoppas att vi ses nästa år igen, om inte tidigare tillfälle ges
Tack alla kram2.gif
Ophelia
kompiskram.gif

Nästa år odlaiter...nästa år. Sitter och drömmer redan smile.gif

Saknade er och mässan väldigt mycket sad.gif
yla
härligt att ni blev så många som sagt nästa år kanske smiley_small_hug.gif
*Stintan*
Vad trevligt o kul det låter, ja allt utom ditt onda då förståss hoppas det går över fort. kram2.gif
Ja vi får se nästa år kanske kanske.....
evelina
Låter som ni haft det jättekul,då gör det inget att kroppen är mör efteråt Pia, det är det värt eller hur?
Krya på dig. smiley_small_hug.gif
Hoppas vi får se lite kort.
Nästa år kommer jag kanske...........om Hugo vill. blush.gif
Irene_L
Säger också :nästa år.......då måste jag åka den dagen ni har storträffen...... vill också träffa mååååånga odlaiter! yes.gif
Sylvia
Jag som inte träffade en enda odlait... sad.gif för jag var ju där redan på onsdag (pressens dag).
Nästa år om jag ska åka så åker jag 2-dagars, men då får alla som vill träffa mig komma redan på torsdag... yes.gif
Annars får ni ha träffen som i år utan mig igen! no.gif Vill med!!!! kram2.gif

Gillan
Eftersom det inte passade Pia att skriva i den tråden som redan fanns whist.gif ,så kopierar jag in mitt inlägg från den tråden här giggle.gif ( ifall det skulle vara nån som missat att det är fler som tyckt till flirting.gif )

Igår, 23:14
Länk hit: #12

Medlem
Antal inlägg: 4 746
Medlem nr: 6 203

Ja, titti! Vad ska jag tillägga, mer än att hålla med om att det var en otroligt givande dag på mässan. Första gången för oss dessutom ( Dealer och mig ). Det fanns ju hur mycket som helst att se och köpa, så visst hade man lätt kunnat göra av med en förmögenhet om man velat ( och kunnat ). Fast jag tror vi fick med oss vad vi ville ha.

Vi köpte bland annat " Crinum powellii ", som verkar vara någonting mellan Liljeliknande/Påskliljeliknande ( blev lite konfunderade över skötselråden, men kan tas upp i egen tråd).

Två påsar med " Iris Germanica " till priset av en, enbart på grund av att färgen på dem var densamma som färgen på min kavaj giggle.gif whist.gif , vilket naturligtvis gav upphov till diverse skämt bland en del Odlaiter ( nån ville låna kavajen för att se om det funkade för dem också giggle.gif )

( Perenn Vallmo )Papaver orientale Salmon Shades, + två andra " Orientalier, varav en nästan vit med rosa inslag och en röd .

Hos Adrian gjorde vi ett besök och köpte " nån getingätande trumpet ", som jag inte hittar lappen till just nu?

Sen blev det lite grönfodersfröer och verktyg.

Grädden på moset denna lördag den 31/3-2007, var ändå att få träffa alla Odlaiter som var där. Det var helt fantastiskt att träffa er alla kompiskram.gif ! Hoppas vi kan göra om det smiley_small_hug.gif

Kerstins Rosföredrag var toppen!, skulle väl kanske kunna önska att hon fått hålla det lite längre föredrag som hon tänkt från början, men man kan inte få allt på en och samma dag här i världen rose.gif

Det fanns endast en smolk i glädjebägaren!!!.............Vi saknade en Odlait väldigt mycket ( en som skulle ha varit där, men som inte dök upp, eller som vi på grund av nån underlig anledning missade ) dunno.gif no.gif sad.gif

En fantastisk dag var det hur som helst smiley_small_hug.gif

--------------------
Lady Hamilton
Ja jag kan bara hålla med föregående talare om att det var en helt underbar dag på mässan Skall här försöka att komma i håg alla som träffades
  1. malin72
  2. kerstin z5-6
  3. Maggan H (med dotter)
  4. Maria_z5 (med mamma o underbar bebis)
  5. Gillan
  6. titti49zon6
  7. Pia L
  8. AndreasBlomquist
  9. Eva 33c
  10. Lady Hamilton
  11. Dealer
  12. Tobb
  13. Wolkenkrabber
  14. Pinglan
  15. Visse
Men jag vet att jag glömt någon......någon kan väll skicka PM så jag kan komplettera i så fall
kerstin z5-6
Jag åkte dit med en tom väska .. och fick köpa en till .. smile.gif Haha ...

tack för en underbar dag -imorron ska jag plantera om och plantera -rosor, trädsticklingar och köttätare -hoppas de sistanämnda inte bits smile.gif

Alla fröplantor hemma lever !
yaay.gif
Maggan H
Håller med ovanstående talare- det var så kul att se o träffa er som var på mässan, även om det var lite snålt med tid o sånt. Jag var där i 6 timmar, men det kändes ändå som om det hela tiden fanns mer att se! Åh, vilka kompositioner av blommor där fanns, jag tog lite kort som jag kommer att ladda upp i veckan. w00t.gif
malin72
japp även jag kan bara hålla med......det blev lyckat tycker jag,jätte trevligt smiley_small_hug.gif
sen Kerstins min som blev när våran lilla hemlis kom gav mig mycket bravo.gif whist.gif så jag tycker att allt föll sig bra(även jag med min feber som kom)

kändes som att man träffade kompisar man inte sett på länge inte alls spänt eller konstigt tummenupp.gif
längtar redan till nästa mässa a0a.gif a0a.gif

så tack för en jätte trevlig träff kompiskram.gif synd bara att vi bor så långt från varann -cry-.gif
Eva 33c
Det var jätteroligt att se lite odlaiter, synd att jag inte kunde stanna och vara med under och efter rosföredraget. no.gif
Någon tog kort när vi träffades kl 13 vid impectas monter. Själv glömde jag hiva fram kameran då, jag skulle jättegärna vilja ha ett gruppkort från det tillfället! blush.gif Om någon vill skicka ett till mig skulle jag bli jätteflad. bravo.gif
mulle
FAN!!!!
Jag borde ju också ha varit där på lördagen, nu retar det mig att jag inte bytte dag i alla fall!
En tröst finns i alla fall - jag fick träffa Kerstin och Titti49 på fredagen och det var jätteroligt, men alla ni andra hade jag också gärna sett! Nästa år!!!
Mulle
fruberglund
Åh vad roligt det låter wub.gif

Jag säger som alla andra...nästa år ni...då tänker jag inte missa mässan så det så sleep.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon