Först startade min resa med bussen från Sundsvall 6.45 (jag ska inte klaga, Ladyn startade 5.05) sen trodde vi att vi skulle anlända till Älvsjö till 11, men ack vad vi bedrog oss, vi kom snarare 12.45.
En välkomstkomité tog emot oss med öppna armar och det kändes som vänner som man inte hade sett på länge, fast det egentligen var människor som man aldrig hade träffat någon gång innan, många kramar och skratt och fotografering förstås.
Väl inne så skulle vi söka upp Impekta för 13.00 träffen och där stog Maggan H (med dotter?) och väntade, ännu mera kramande och handskakningar, och fotografering förstås.
Jag drog iväg med Tobb och Wolkenkrabber och gjorde av med en massa pengar medan vi väntade på rosföredraget som vi skulle samlas vid 14.45, en lite Brutal smög sig ner i påsen hos Adrian

14.45 i väntan på att Kerstin skulle starta sitt föredrag så slöt sig Andeas Blomkvist till sällskapet och vi lyssnade alla på ett intressant föredrag om rosodling i kallt klimat.
Efteråt står vi alla och undrar, HUR ska vi alla kunna få plats någonstans och fika tillsammans, vi tågar i samlad trupp till entréhallen där det finns ett fik och rådiga kvinnor, börjar möblera om i fiket, det blir långbord där vi alla 15 (ev, fler) samsas och fikar tillsammans.
En oförglömlig dag, tröttande javisst, men helt klart värd alla smärtor som jag idag har. Jag vill tacka alla ni som kom och var med, ett underbart härligt gäng allihopa, jag hoppas att vi ses nästa år igen, om inte tidigare tillfälle ges
Tack alla