Full version: Så clematis
Stussi
På bussen på väg ner till Älvjömässan i går läste jag senaste Allt om trädgård och hittade en jättefin clematis (Nelly Moser) som jag blev väldigt förtjust i och gissa vad glad jag blev när jag hittade en påse Nelly Moser-frön hos Svenska Clematissällskapets monter!! yahoo.gif Endast 5 kronor kostade dom!

Nu undrar jag om det är för sent att så dessa frön? Jag antar att de behöver ca 4 veckor köldperiod? Ska jag ställa dem i kylskåpet i sådana fall? Visserligen har vi fortfarande ett par minusgrader om nätterna här men nu är det ju i början av april och det blir bara varmare och varmare ute.

kira
SKRIV CLEMATIS FRÖSÅDD,SÅ FÅR DU EN UTFÖRLIG BESKRIVNING HUR MAN GÅR TILLVÄGA MED CLEMATIS FRÖN .TYCKS VARA OLIKA FÖR OLIKA SORTER. Hälsn.kIRA rose.gif

Stussi
Jag har sökt här på denna avdelning efter tips men har tyvärr inte hittat några!
kricke1
Om jag ska vara ärlig så hade jag köpt en fördig clematis, men du gör som du vill.. angel_not.gif
Stussi
giggle.gif Jag tycker att det är roligare att (försöka) så själv! Men om jag misslyckas så kommer det nog att bli en köpt planta!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon