Österläge
Jag har inte lärt mig alla nya avdelningar än, men den här frågan ska nog vara här, inte där jag först lade den...

Jag skulle vilja ha en blomstertrappa till uteplatsen och funderar på att snickra en själv. Jag har sett ritningar i böcker men undrar hur svårt det är, det är ju rätt viktigt att det blir rakt sågat... sleep.gif

Någon som har testat att göra en själv? Var det svårt? Kanske någon som tom har en bra ritning? Alla tips mottages tacksamt... wub.gif
Margith
Är det nåt sånt här du menar?
http://karinsvaxtverk.se/
Titta på hennes pelargontrappa.

Om du är lika dålig som jag på att såga rakt, rekommenderar jag en geringslåda ( -fear-.gif visst heter det väl så??) Det finns billiga plastvarianter av dem på Jula, Clas Olsson och liknande ställen, såg får du hålla med själv flirting.gif
Österläge
Ja, precis! Den var jättefin, men det ser ut att vara mycket jobb... Jag hittade en ritning på Vi i villas hemsida, den såg enklare ut, men det ver man ju inte om det bara är som det verkar...

Geringslåda behöver jag nog! Ska se om nån i bekantskapskretsen har en att låna ut...

Fler som har gjort en själv och har tips eller råd?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon