Full version: Ormhassel
Eva St
Var ute p stugan idag och kollade bl a min Ormhassel som mdde prima liv och hade otroligt fina hngen nu
Vet att jag frgade i hstas angende att det kom upp en rak gren bredvid de krokiga fick d rdet att klippa bort den vilket jag tydligen missade i hstas och nu sg jag ngra fler raka grenar p vg upp de syns till vnster lngst fram (de lngre bak r stdpinnar till Veronican)i bild. r det bara att klippa bort eller behver jag gra ngot annat s inte det raka tar verhand

och hr en bild p hngena

Yin o Yang
Har inget svar p Din frga, men jag kpte en egen ormhassel i torsdags wub.gif . Har tittat flera r, men varit osker p vilken zon den klarar. Den jag kpte nu ska klara zon V. r ocks nyfiken p vad man gr med de raka grenarna, om det skulle dyka upp ngra. Nu ska jag bara hitta ett bra stlle att grva ner den p och sedan hlla tummarna fr att den trivs dr tongue.gif
Hannele
CITAT (Eva St @ 02-04-2007, 01:33) *
nu sg jag ngra fler raka grenar p vg upp

Fina bilder. Skrapa undan jorden, du ska helst vrida av dem.
Skr man, stimulerar man de sovande knopparna att bilda nya rotskott.
Blomstersmurfen
Jag har en som r 6 r, och den har aldrig ftt ngra raka grenar. Men det kanske r ovanligt?
sa, mlardalen zon 2
Det r mycket vanligt att det dyker upp raka skott. Ormhassel r ympad p vanlig hassel, de raka skotten ska tas bort annars tar den vanliga hasseln ver och ssmningom dr de skruvade delarna bort.
Eva St
thanks.gif
Vad bra nsta gng jag kommer ut till stugan ska hr slitas och vridas fr den fr iiiinte bli rak!!!!
slaktaren
Dessa raka grenar du ser komma frn din Ormhassel r frn ymproten som brukar vara en rot frn en vanlig Hassel.
Eva St
Aha ska jag ge mig p att frska rota det raka skottet och f en vanlig Hassel av det eller r det bara att kasta ivg det raka skottet confused.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon