Full version: Buskpion
Ewa smålänska höglandet
Köpte en förra året och min undran är, när den tänker vakna
rotäkta och zon 4 - 5
oliv
Min ser också död ut. Den planterades i oktober förra året (Skåne zon 1) och kom med ett skott i december blink.gif . Jag är osäker om den fortfarande lever.
kerstin z5-6
Här brukar de vakna i maj
Ewa smålänska höglandet
Jag väntar, har ju inget att se tilbaka på, längtar så efter "Fågel Fenix"
Mia, zon 3
Mina vaknade för kanske två veckor sedan, men innan dess trodde jag att de var stendöda.
krellus
Våra pioner i zon IV(norra roslagen) börjar vakna nu. rolleyes.gif
oliv
Nu kom äntligen ett livstecken på min buskpion.... wub.gif
Sådan tur att det är ett rotäkta exemplar tummenupp.gif

[attachment=1724:pion.JPG]
Ewa smålänska höglandet
Syns inget på min ännu
skogstroll
min har kommit upp lite mer än nån dm, men jag vet inte vad det är, jag flyttade dit förra hösten och då såg den helt enkelt för jxxlig ut så jag ska ge den lite näring. Hoppas det går att få den att blomma i år laugh.gif
Ewa L
Mina har kommit upp ~1 dm, och de står inte i några bra lägen. (Skall flyttas i höst.)

Ewa; det verkar inte alltför lovande, men jag håller tummarna. tummenupp.gif
wonderboy
Bägge mina visade sig redan i början av april. Den ena såg dock ganska medfaren ut. Nu är dock bägge två i full gång, har fått benmjöl. Den ena har redan ett tiotal knoppar i olika stadier av sin utveckling. Man blir ju lika chockad varje vår av deras enorma blommor, fantastiska! Jag bor i zon 2
Annie-72
Jisses, då måste mina ha kanonläge.. jag bor i zon 3 och mina är uppe mellan 2-2½ dm... i träpionen är det redan ganska stora knoppar//Annie
ZaraP
Min planta har jag haft i ca två år, växt mycket långsamt men till min
lycka har jag hittat två blomknoppar på den nu!! yahoo.gif Men.. sen
läste jag nånstans att det var bäst att ta bort blommorna när de kommer
(man får se vilken färg det är i allafall) för att låta plantan fortsätta
växa sig "stor å stark" först.... e de så? unsure.gif
ZaraP
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon