Full version: Tagetes
thomasini
Jag hade dragit upp ifjol två olika sorter av tagetes som jag hade planterat i stenpartiet. Hur stor risk/chans är det att det kommer upp tagetes där fröna har fallit? Funderade bara om jag skulle lägga någonting annat där i år men jag har ingen aning om tagetesarna kommer där i år.

Thomas
*Stintan*
Det är nog inte så stor risk att det kommer upp några tagetes. Jag har aldrig hört talas om att dom skulle självså sig.
Jenny & Vilda
CITAT (thomasini @ 02-04-2007, 11:31) *
Jag hade dragit upp ifjol två olika sorter av tagetes som jag hade planterat i stenpartiet. Hur stor risk/chans är det att det kommer upp tagetes där fröna har fallit? Funderade bara om jag skulle lägga någonting annat där i år men jag har ingen aning om tagetesarna kommer där i år.

Thomas

Hos mina föräldrar i zon 4 frösådde sig tagetesen förra året. De lät dem bara stå över vintern och på våren kom massor med småplantor där i den upphöjda rabatten/stenpartiet. Vet inte om det är vanligt eller om det var en ovanligt gynnsam vår/sommar...
Ciczi
CITAT (Jenny & Vilda @ 03-04-2007, 12:57) *
Hos mina föräldrar i zon 4 frösådde sig tagetesen förra året. De lät dem bara stå över vintern och på våren kom massor med småplantor där i den upphöjda rabatten/stenpartiet. Vet inte om det är vanligt eller om det var en ovanligt gynnsam vår/sommar...

Det händer rätt ofta hos mig att tagetesen frösår sig, liksom petuniorna. smile.gif Jag bor i zon 1.

Ciczi
Lisbeth zon2
I krukor i källaren har det någon gång kommit små tagetesplantor.
Det går bra att spara frön i slutet av sommaren.
thomasini
Fick höra idag att det är stor risk att de frön tagetes har tappat har frusit under vinter men man får se. Kanske man har tur och det kommer upp någonting där... smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon