Full version: Adrian!
wolkenkrabber
här kommer en liten bild

den får vara krukväst tills vädret blir bättre.. då skall jag testa att plantera ut den!
Malvia
Finns en hel del info på Adrians hemsida. smile.gif
Tjoppa
Är inte det någon sorts flugtrumpet?
wolkenkrabber
@ malvia: mjo jag vet.. men jag vet inte om jag orkar trycka på varje namn för att hitta den eller om jag ens skulle kunna identifiera den rätt...

@ tjoppa: det kan nog mkt väl vara en slags sarcenia... men jag vet inte så jag frågar för säkerhetsskull
zophia85
Hej!
Den ser ut som min växt och det är en sarracenia purpurea, en s.k flugtrumpet. Det finns lite info bla på brutalaväxters sida och även på wikipedia. Min växer så det knakar och blommade förra året:) Är det någon som vet hur man delar på den? Jag har satt om min engång för den blir så stor... Det enda jag kan säga om skötsel är att vattna mycket i krukan och låt stå i vatten. Den vill ha mycket ljus och trivs bra i vrmaste förnstret förutsatt att den har mycket vatten.
ÅsaF
Jag köpte en flugtrumpet för ett par veckor sen och den växer så det knakar och blomflugorna har liksom försvunnit helt vilket var mitt mål med det hela att förena nytta med nöje.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon