Biggan_
...mina små violer! wub.gif

[attachment=947:DSCF0237.JPG]
Floppy
...mycket söta... wub.gif
evelina
Jättesöta, jag går och väntar på att mina ska slå ut för då doftar hela trädgården viol som i tablettaskarna.
Lady Hamilton
Jätte fina blush.gif Har du sått dem själv?
Alexander-VG-zon3
söta små saker , hos mig blommar dom överallt vid ett ställe vid vägkanten vid buskar vid trädgårdar och i skogen
Gillan
Åhh Biggan! Alldeles väldigt vackra. Kan just tro att de doftar fantastisk wub.gif
Madeleine1
Hemma hos mig doftar det viol i hela trädgården.
Det är vååååår! wub.gif
renate
Så söt de är hos dig,vet ej om mina blommar än,känner ingen doft i alla fall,får väl lägger mig på magen. a0a.gif
Biggan_
CITAT (Lady Hamilton @ 02-04-2007, 20:09) *
Jätte fina blush.gif Har du sått dem själv?

Jag tror att jag köpte en planta för så där en 30 år sedan, och den har spridit sej i hela trädgården. Den doftar ljuvligt, och är ett av mina bästa barndomsminnen. Det fanns en skogsdunge i närheten där vi bodde och i ytterkanten i denna dunge hittade man hela mattor av denna underbart söta och väldoftande blomma.
Lady Hamilton
wub.gif Avundsjuk..........
fruberglund
CITAT (evelina @ 02-04-2007, 19:34) *
Jättesöta, jag går och väntar på att mina ska slå ut för då doftar hela trädgården viol som i tablettaskarna.

Lite offtopic kanske men är det nån som vet om de slutat tillverka viol (tablettaskarna alltså). Har inte sett dem på länge, förut köpte jag 3 askar i veckan, älskar dem det är mitt barndomsgodis wub.gif

Jättesöta violer Biggan. Jag har också men de är lite mer utspridda i stenpartiet (av sig själva).
Bee
Vi väntar på att våra skall sticka upp näsan ovanför grässtråna närhelst nu. Dom finns i en tredjedel av gräsmattan. Ett litet minne från lite jord vi fick av en granne som hade köpt på sig för mycket en gång.
Doftar dom? Få lägga mig ner i gräset och sniffa när det blir dags smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon