Full version: Frösådd Hibiskus
Floppy
Är det någon här som har sått hibiskus...???
Jag har sått en prakthibikus som heter 'Luna Red'...

Det står på baksidan av påsen att den inte behöver toppas.
Jag har gjort precis som det står...varmt och under lysrör och lagom med vatten men ändå ser den ut så här...ca 17 cm hög...vad ska jag göra???
[attachment=952:HPIM0366__Medium_.jpg]
nilssontherese
Jag har oxå sått hibiskus ,fast jättehibiskus! rolleyes.gif jag har efter att fröna grott satt dem i ett svalt fönster med mycket sol på dagen, och de har inte ränt iväg ännu. Kanske ska du ställa den lite svalare , men ändå så det finns sol. Annars är det nog en bra ide´att toppa plantan och sätta dessa skott flirting.gif
Floppy
Vart ska jag toppa den nånstanns?...och är det bara att sätta toppen i jord?...ska det vara såjord eller plantjord?...mycke frågor blev det... blush.gif tongue.gif
wolkenkrabber
ptja... en "riktig" hibiskue växer ju inte lika kompakt som dom man brukar se på affärerna... den har brukar jag låta växa fritt och beskära på våren... möjligen att jag tar någon gren för att ge bort en stickling eller så på sensommaren...

jag tycker nog att du skall vänta med toppning och beskära den när dne har vuxit på sig lite mer...
fast jag är förvisso ingen expert
Floppy
CITAT (wolkenkrabber @ 03-04-2007, 14:14) *
fast jag är förvisso ingen expert

...nä inte jag heller tongue.gif ...men alla svar är välkomna...men då ska jag vänta alltså...fast den är så hög och ranglig...*suck*...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon