Lars-Olof Arvids
03-04-2007, 07:32
Här skriver jag ett inlägg med en bild.
Och här ett inlägg till med en bild.
Varför hamnar all text överst och bilderna nedanför, i vad som ser ut som ett enda inlägg? Går det inte att få texten mellan bilderna? Eller att få bilderna att synas på något sätt innan inlägget är postat, så att man vet var man har dem?
Olle
Lady Hamilton
03-04-2007, 08:05
[attachment=987:Chalon_Supreme_mix.jpg]
Nu tog jag och la in denna bild o skrev texten under å trycker nu enter två gånger
[attachment=988:Clear_Crystal_mix.jpg]
Laddar upp bilden trycker enter två gånger igen o så här blir resultatet
Dessa bilder har jag tagit från "min" dator skall göra ett nytt försök med större bilder nu..........
Lady Hamilton
03-04-2007, 08:17
Nytt test
[attachment=989:PICT5357.JPG]
enter 1gång (både för å efter)
[attachment=992:PICT6127.JPG]
Skillnaden mellan era inlägg är väl att Olle
skickar två inlägg (om det inte kommer ett inlägg emellan eller går en viss tid så hamnar båda hans inlägg i samma ruta) och det verkar ju onekligen knepigt att
all text lägger sej ovanför båda bilderna.
Lars-Olof Arvids
03-04-2007, 09:11
Dessutom är jag väl blind, för någon knapp där det står "enter" hittar jag ingenstans. Lady Hamilton, kan du se var du har bilderna innan inlägget är postat?
Olle
Lady Hamilton
03-04-2007, 09:13

Enter är den stora knappen i mitten på Hö sida och det är en stor "nedåt pil som svänger vä, på den"
Lars-Olof Arvids
03-04-2007, 09:32
Okej, det är jag som är blind. Någon stor knapp i mitten eller till höger med nedåtpil ser jag inte. Så jag får väl nöja mig med att ha all text överst.
Olle
Knappen finns på tangentbordet.
Lars-Olof Arvids
03-04-2007, 10:04
Tack Berith! Sådan tydlighet behövs när man har att göra med en dumbom som bara tittar på dataskärmen!
Men jag lyckas fortfarande inte få någon text under bilderna, och tycker fortfarande att det är skumt att det inte finns något som markerar var de är innan man har postat ett inlägg.
Olle
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 03-04-2007, 11:04)

Tack Berith! Sådan tydlighet behövs när man har att göra med en dumbom som bara tittar på dataskärmen!
Men jag lyckas fortfarande inte få någon text under bilderna, och tycker fortfarande att det är skumt att det inte finns något som markerar var de är innan man har postat ett inlägg.
Olle
Tror inte för ett ögonblick att du är nån dumbom.
Däremot så tror jag att Ingemar skulle behöva svara på frågan varför det blir så.

Vad händer om man lägger in bilden först då? Om man lägger in en bild i första inlägget, skriver texten i andra... Hoppar bilden ner då?
Lars-Olof Arvids
03-04-2007, 10:31
Skicka ett inlägg utan text går inte. Lägger jag in bilden först och skriver texten sedan, hamnar texten fortfarande överst.
Olle
Lady Hamilton
03-04-2007, 10:39
Men om du laddar upp bilden först (eller skriver text först o sedan laddar upp bilden ) sedan trycker enter och kolla var
MARKÖREN står innan du slriver nytt elle laddar upp ny bild. Tror nog att det är
MARKÖREN alltså "den" som visar
VAR i textrutan du är som spökar för dig
Biggan_
03-04-2007, 11:07
Om du förhandsgranskar så ser du precis hur det ser ut. Om det har blivit fel så kan du markera och dra både bilder och text dit du vill ha det och tills du är nöjd med resultatet.
Lars-Olof Arvids
03-04-2007, 11:18
Syns bilderna i förhandsgranskningen hos dig? Det gör de inte här. Oavsett var markören står.
Olle
Biggan_
03-04-2007, 11:57
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 03-04-2007, 12:18)

Syns bilderna i förhandsgranskningen hos dig? Det gör de inte här. Oavsett var markören står.
Olle
Måste kolla!
[attachment=1033:DSCF0237.JPG]
Jo, jpg-format syns som bild men inte bmp-format som syns som text.
Lars-Olof Arvids
03-04-2007, 11:59
Nu tror jag att det fungerar!!!
[attachment=1035:Grodor4.50.jpg]
Texten står nedanför bilden!!!
[attachment=1034:Grodor1.50.jpg]
Tack alla tålmodiga hjälpare!!!
Olle
Biggan_
03-04-2007, 12:30
Och jag fattar ingenting.

Skrev du två inlägg nu, som du gjorde i början av tråden? Och fick det sådär?

Eller du kanske la in två bilder i ett inlägg? Med text emellan? Eller vaaa??
Lars-Olof Arvids
03-04-2007, 13:47
Nej, det räckte med ett inlägg. Jag fick se nere till höger, att det finns en knapp där det står "hantera uppskickade filer". Om man klickar fram de uppladdade bilderna där, och sedan klickar på ett papper med ett grönt plus till vänster, då syns det i texten var bilderna är! Och då går det också att redigera. Detta har jag nu använt i en grodtråd i naturavdelningen.

Olle
Ahaaaa....

trodde att du hade tänkt skriva två inlägg, och när båda hamnade i samma ruta (väldigt irriterande! blir ibland lite goddagyxskaft över det hela) la sej texten från inlägg två ovanför bilden i inlägg ett.
Lars-Olof Arvids
03-04-2007, 14:15
Det blev precis som jag ville ha det. Det jag främst var ute efter var att kunna göra bildtrådar där varje bild har sin egen text. Nu kan jag det, så det blir säkert fler sådana trådar.
Olle
tack för att du frågade för nu vet jag också hur man gör
[attachment=1083:27mars07.jpg]
ja nu gjorde jag det me denna enda bild vill testa en till o se hur de blir
jag vill att den ska komma under den här texten
[attachment=1084:anemoneh...ica73055.jpg]
o nu vill jag skriva att den är fin ,,,hihi
så har jag övat mej o kan de eller??
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.