Full version: Majs i växthus?
skogstroll
Skulle det funka bra att odla sockermajs i växthus? idea.gif
KURT
Ja om någon vindpollinerar dem, fläkt eller skaka dem kanske.
Powerowic
odlade majs förra året, de blev lite för höga, mådde mycket bättre på friland i zon3-4
Lisbeth zon2
Kanske i en stor kruka under april maj och sedan flytta krukan utomhus. Majs är frostkänslig,
Åsa, mälardalen zon 2
I zon 2 behöver du inte odla majs i växthus, i zon 2 kan du ju t.o.m direktså majs utomhus när marken har en temp på runt +15. Majs ska växa i grupp ej i rad med tanke på vindpollineringen.

Vi direktsår majsen här på fältet på jobbet i zon 2 och vi brukar få massor av extrasöt sockermajs på hösten
skogstroll
jo jag har odlat majs ute en del men tycker de växer dåligt, det kanske är havsbrisen... tänkte bara testa hur det gick i växthus... jag provar båda så får vi se rolleyes.gif
skogstroll

Liten uppföljning... jag har ingenstans att sätta majsen ute så den får växa järnet i växthuset *s* De är snart nån meter och blommar som galna giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon