annsan
[FONT=Courier][SIZE=7][COLOR=blue]
Har nyss köpt några "mindre" vattenväxter som jag ska ha en större zinkbalja, finns det någon som kan svara på om jag måste plantera om dom i en nätkorg eller om dom kan vara kvar i krukan dom "kom " i ??
Det är spikblad ,dvärgkaveldun och kameleontblad... huh.gif
dammkillen
hej

om det är mycket rötter i ursprungskrukan och du vill att de ska utöka sig är det väl en bra ide att plantera om de i något större, det finns ju de här svarta plastkorgarna i olika storlekar, är kanske de du menar (nätkorgar) det finns ju en rund som bara är så stor som typ en storstor mugg, finns en fyrkantig också i liknande storlek.. och även större.

själv köpte jag kameleontblad, två stycken plantor som jag har satt i en damm i sand, sparade jorden som var i ursprungskrukan och så har jag petat ner näringskulor, men de två plantorna har stått ganska still i växten.

spikblad köpte jag också, två plantor som jag satte om i en svart fyrkantig nätkorg, sparade jorden i ursprungsplantan och så satt jag ner de i småsten i korgen. de har växt på sig, har flyttat ner de djupare i vattnet eftersom de växt på höjden.
kerstin z5-6
jag planterar alla vatten växter i sand med näringskulor o tycker det funkar mycket bra . Bättre överlevnad än i lerjordskorgar smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon