Göran Carlsson, Odla.nu
03-04-2007, 18:00
Vi har idag lagt ut det nya albumet som ni kan nå via albumlänken längst upp i forumet bredvid chatten eller här:
http://www.odla.nu/forums/index.php?act=mo...;module=gallerySkapa gärna nya medlemsalbum och hjälp till att fylla de olika temaalbumen med bilder så det blir lite fart...
aanderss
03-04-2007, 19:37
de såg ju bra ut o efter lite letande så hittade jag hur man skickar in bilder
jättekul me temaalbumen också fast de tog lite klur innan jag kom på hur man skulle göra o skylten där de stog att nån admin skulle kolla försvann innnan jag hann läsa så jag råkade ladda upp en bild två gånger men nu vet jag till nästa gång
vilket fint arkiv detta kommer att bli
toppen kul
Jag hann heller inte läsa, men uppenbarligen har jag gjort något fel för mina bilder kom inte in.
Jaja, det ger sig väl med tiden.
Kanon, med tema-album i vilket fall. Oj, vad jag skall "glutta o glana".
marskattan
04-04-2007, 07:12
Jag fick problem.. skulle ladda upp bilder till Iris-albumet och en bild gick bra men sen kom jag till en sida där jag kunde ladda upp många på en gång och kommentera i efterhand. Men när jag testade fick jag bara felmeddelande "Du har ingen behörighet att utföra den här funktionen..."
Så nu hoppas jag Göran läser här..
Precis så gjorde jag. Och fick samma resultat!
Ingemar
04-04-2007, 10:01
CITAT (Ewa L @ 04-04-2007, 09:01)

Precis så gjorde jag. Och fick samma resultat!

Vi jobbar med det men det blir lite problem med rättigheterna eftersom bilderna inte syns förrän de blivit granskade därför går det inte heller att lägga in titel och beskrivning i efterhand, men skicka upp en bild i taget istället, det ska fungera.
fruberglund
04-04-2007, 10:02
Roligt initiativ! Nu har jag börjat med att lägga in lite djurbilder. Får fortsätta en annan dag för nu ska jag snart åka och jobba
Har lagt in lite blommor till att börja med
Kul! Ska göra en jämförelse mellan förra årets balkong och årets, i albumform.
Biggan_
05-04-2007, 10:01
Ett önskemål! Jag skulle vilja ha orkidéer med under krukväxter.
Lady Hamilton
07-04-2007, 12:40
Och jag la vindruva under klätter växter.....men det kändes i helt rätt....Kan vindruvor få en egen avdelning? .....Bilder på Odlings tips? så man kan lägga in bilder på olika smarta lösningar kanske även vore en ide? I så fall även önskemål om att det ligger under respektive "Huvudrubrik" Ex under Krukväxter och Grönsaker o.s.v.
shahalam
07-04-2007, 18:00
Jag brukar hänföra vindruvorna till bärbuskar i brist på annan katagori. Tycker de passar in där.
Odlingstips är alltid välkomna, så det är en bra tanke.
jag skulle lägga in bilder i kategorin Hoya och jag fick upp att jag inte hade behörighet så det fungerade inte för mig
Biggan_
08-04-2007, 12:02
Ett önskemål till! Jag skulle vilja ha en underavdelning under djur o natur med innehållet "Fåglar" Kan vi få det?
anna_rispan
09-04-2007, 12:03
Kikade precis vilka allmäna album det fanns. Gillar att det finns ett för ogräs. Nu kan jag fotografera allt som växter på min odlingslott! Hahah, nej jag tycker att det är bra på riktigt. Man måste ju känna igen sina ogräs.
Inga från Närke
17-04-2007, 13:14
Var är mina gamla album med foton?
anna_rispan
17-04-2007, 13:15
Det ligger kvar. jag kan komma till det från listan som rullar ner från ditt namn i ett inlägg elr från din profilsida..tippar jag.
Inga från Närke
17-04-2007, 13:28
CITAT (anna_rispan @ 17-04-2007, 14:15)

Det ligger kvar. jag kan komma till det från listan som rullar ner från ditt namn i ett inlägg elr från din profilsida..tippar jag.

Tack! Hittade det själv precis nu också. Är lite undrande om man ska ta bort de gamla för annars blir det ju dubbletter eller liknande. Hur kommer du/ni att göra? Ska man flytta över från det gamla till det nya och ska man fortsätta lägga bilder där också? Hur kommer du/ni att göra?
anna_rispan
17-04-2007, 13:35
I support avdelningen har det skrivits om det där. Ingemar hjälper till att flytta över bilder från gamla till nya album vartefetr han får tid. Du kan nog pma o höra efter. Några vill ha sina gamla kvar för att undvika "röda kryss" men vet man att det inte ligger några bilder ute i inlägg så kan man nog ta bort bilderna från gamla albumen sedan. Läs gärna i support så får du orginalorden så att säga.
Jag gillar inte de ny albumen riktigt så jag vet inte hur jag ska göra än faktiskt. :/
Inga från Närke
17-04-2007, 13:42
Tack för det. Har inte kollat så mycket ännu men jag vill ju helst skapa egna och sätta namn på dem. Får väl kolla lite mera, har en del bilder som jag skulle vilja lägga in när det blir dåligt väder någon dag eller när Nemo vilar och man har mera tid. Nog har men en del bilder ligger i gamla inläggen men det kommer man ju inte ihåg vilka det är alltid så det får väl bli som det blir om man nu faller för det nya. Men eftersom man kan ladda ner från datorns numera till inläggen så är man ju inte lika beroende av albumen kanske.
anna_rispan
17-04-2007, 13:48
Det kanske går att du gör de nya albumen med samma namn o så kan Ingemar flytta över bilderna. Sedan ska man väl kunna ändra lite. Men det blir ju rätt mastigt jobb o göra det själv. Du hade väl en massa bilder??
krellus
06-09-2007, 07:17
Jag har skickat in flera bilder utan att de har "dykt upp".
CITAT (krellus @ 06-09-2007, 08:17)

Jag har skickat in flera bilder utan att de har "dykt upp".
Samma sak händer mig när jag lägger in bilder i de "gemensamma" albumena, de brukar "dyka upp" dagen efter jag lagt in dem.
Men så är det inte när jag lägger in bilder i mina egna album, då "dyker de upp" direkt..
Var det inte så att bilderna i gemensamt album ska godkännas först av forumansvarig innan de kommer in.
Lady Hamilton
07-09-2007, 11:21
joo men visst, så varé ju
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.