jannan
Lade in en sån här tråd på buskar och träd också... Jag behvöer hjälp med artbestämning och tips om vad jag ska göra för att dessa växter skall leva upp och må bra..

Denna buske, eller vad man ska kalla det är långa spröt med typ droppformade löv och små vita blommor som hänger som små droppar under. confused.gif

Denna är långa grässtrån och av nån anledning har jag fått för mig att långa spröt med små blåa blommor brukar titta upp. Eller så var det på den innan blush.gif

Har ni någon aning så hjälp mig... annars kommer det väl fler bilder när bladen kommit tummenupp.gif
ingrid fuxwall
ingen aning om vad det är men mitt spontana råd är att du plockar bort allt dött, klipper bort det. Så att växten kan vakna till liv, men andra har kanske andra råd
Eva 33c
jag chansar på att den första bilden kan vara en strand iris, och i så fall var det den som hade "långa spröt med blå blommor" .
Kanske skulle den med det vita blommorna kunna vara en getrams alt storramseller något liknande.
Fast det är nästan omöjligt att avgöra bara genom att se på bilderna, men det är kul att gissa smile.gif
jannan
CITAT (Eva 33c @ 03-04-2007, 22:10) *
jag chansar på att den första bilden kan vara en strand iris, och i så fall var det den som hade "långa spröt med blå blommor" .
Kanske skulle den med det vita blommorna kunna vara en getrams alt storramseller något liknande.
Fast det är nästan omöjligt att avgöra bara genom att se på bilderna, men det är kul att gissa smile.gif

Haha.. helt otroligt.. det är precis dom där!!

Iris sibirica och Getrams.
Då kan jag ju söka vidare.

Grymt forum!!! kompiskram.gif Och jag måste ju vara superduktig på att förklara yahoo.gif flirting.gif
Eva 33c
Va kul att gissa rätt... happy.gif
Blomstertanten
CITAT (ingrid fuxwall @ 03-04-2007, 21:45) *
ingen aning om vad det är men mitt spontana råd är att du plockar bort allt dött, klipper bort det. Så att växten kan vakna till liv, men andra har kanske andra råd

Växterna vaknar inte till liv för att man klipper bort det torra och vissna. I så fall skulle dom som väljer att höststäda ha nyvakna perenner i sina rabatter. Det bästa är att vänta tills man ser att perennerna börjat vakna till liv (när de skjutit små gröna skott vid basen) och då klippa bort det torra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon