jannan
Min första sådd någonsin har precis åkt ner i sina små krukor. Det blev chilipeppar och Slingerkrasse. Jag och min lillasyster spenderade gårdagens kväll med pizza, hennes katter, en massa fnitter plus fröer och jord giggle.gif
Bilder för att förklara smile.gif

Kom nu då så planterar vi säger Oscar

Både Oscar och Rustie hjälper till på riktigt Devon-vis

När det lilla växthuset var slut gjorde vi ett eget. Oscar skämdes lite för det var så fult.

Så här fint blev det iaf... hoppas det ser oki ut kompiskram.gif
ZaraP

Heej... ååå gud, var bara tvungen att kommentera de små söta fröerna
... katterna alltså!!!! wub.gif har haft Cornish och skillnaden är väl
inte så stor... hade exakt samma färg oxå...grå... "blå"... wub.gif
Lycka till med sådderna!! Chilin kan ta lite tid på sig....

Stinis
Vad är det för katter ni har? Rex? De är jättesöta! wub.gif
sqrulan
bravo.gif

Bilderna avslöjar ju verkligen villka som

jobbade hårdast rotfl.gif rotfl.gif
Ammoura
Ohh så fina katter smile.gif

Hoppas det går bra med fröerna. Mina chilisorter grodde och växte flera centimeter på bara en vecka. Varmt och fuktigt under plast. Roliga saker att fröså som kommer fort är även t.ex ärtor/bönor/solros och basilika. Dessa har grott rekordsnabbt för mig.
Kattmynta har förresten grott snabbt också, kanske något för katterna smile.gif
jannan
CITAT (Ammoura @ 04-04-2007, 00:06) *
Ohh så fina katter smile.gif

Hoppas det går bra med fröerna. Mina chilisorter grodde och växte flera centimeter på bara en vecka. Varmt och fuktigt under plast. Roliga saker att fröså som kommer fort är även t.ex ärtor/bönor/solros och basilika. Dessa har grott rekordsnabbt för mig.
Kattmynta har förresten grott snabbt också, kanske något för katterna smile.gif

Stinis: Dom små trädgårdsmästarna är mycket riktigt av Rex-slag. Närmare bestämt Devon Rex.

Jag började odla kattmynta förut men det går inte för två av mina tre busar hemma blir jättepåverkade av myntan och lät den aldrig vara ifred. giggle.gif

Här har det ännu inte vuxit nåt dunno.gif och det har ju gått minst två dagar... shy.gif
Sailor Pluto
Katter, katter, kaaatter wub.gif !

Hoppas det går bra med sådden bravo.gif ! Om du låter bli att titta på den så kommer det upp fortare...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon